Do Vánoc otevřeme několik desítek externích výdejních míst, říká šéf České pošty

Česká pošta slibuje modernizaci, konkrétně chce snížit počet zaměstnanců, připravuje vydávání zásilek ve spolupráci s externími partnery a velkou část svých poboček přemění na partnerská místa. Šéf České pošty Roman Knap v rozhovoru pro Radiožurnál potvrzuje, že prvních několik desítek externích výdejních míst začne fungovat letos před Vánocemi.

Dvacet minut Radiožurnálu Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ředitel České pošty Roman Knap. | Foto: Petr Topič / MAFRA | Zdroj: Profimedia

Jednáme se starosty, s čerpacími stanicemi, s trafikami nebo provozovateli samoobsluh,“ říká ve Dvaceti minutách Radiožurnálu Roman Knap, podle kterého se novinka bude týkat nejdříve středních a větších měst. Menší města pak podle něj přijdou na řadu až v druhé vlně.

Přehrát

00:00 / 00:00

Poslechněte si rozhovor

Lidé si podle něj budou moci vyzvednou balíky nejenom na poštách, ale i na externích výdejních místech, spousta služeb bude prý digitalizovaná.

„Nebudou potřebovat přepážkového pracovníka, aby například odeslali doporučený dopis, aby si zřídili datovou schránku a podobně,“ přibližuje.

Zmizí tak z malých obcí Česká pošta, kterou nahradí samoobslužný kiosek? „V tuto chvíli chceme moderní technologie zavádět ve městech, v business centrech, kde jsou lidé zvyklí moderní prvky používat,“ nastiňuje.

I v samoobslužných poštách budou podle něj ale nějací zaměstnanci, kteří se budou věnovat zákazníkům a pomohou jim službu použít.

„Není to o tom, že by zákazník stál v kiosku a nedostal vůbec žádnou podporu,“ ubezpečuje.

Z České pošty podle Knapa ročně odejde okolo sedmi tisíc lidí, stejný počet lidí pak musejí každoročně nabírat společně s dalšími pěti tisící brigádníků. „To je náborový aparát, který ročně najme dvanáct tisíc lidí, a to není možné dělat při současné situaci na trhu práce,“ vysvětluje.

Postupnou automatizací tak chce podle něj Česká pošta přejít na systém, kdy službu ve stejné nebo lepší kvalitě budou schopni zákazníkům dodat při menším počtu lidí.

Marie Bastlová, prh Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme