Knap chce zůstat generálním ředitelem České pošty. Přihlásil se do výběrového řízení

Generální ředitel České pošty Roman Knap chce pokračovat ve funkci i po Novém roce. Radiožurnálu potvrdil informaci Seznam Zpráv, že se přihlásil do vypsaného výběrového řízení. Ministr vnitra Vít Rakušan (STAN) se přitom s Knapem v červnu dohodl, že ve funkci skončí.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ředitel České pošty Roman Knap.

Ředitel České pošty Roman Knap. | Foto: Petr Topič / MAFRA | Zdroj: Profimedia

„Důvod je ten, že chci představit svou vizi, kterou už delší dobu diskutuji s dozorčí radou a s politickou reprezentací. Osobně věřím, že znalost poštovního trhu, evropských trendů, prostředí České pošty, zkušenosti s komunikací s politickým prostředím a nejedno manažerské ocenění, které jsem získal, ze mě dělají kvalifikovaného kandidáta,“ popsal Radiožurnálu.

O vypsání tendru rozhodl ministr vnitra Vít Rakušan (STAN) letos v červnu, jeho vyhlášení ale kvůli době dovolených odložil na říjen. Důvodem hledání nového šéfa pošty je podle Rakušana potřeba dát podniku nový impulz při jeho transformaci. Uzávěrka přihlášek je v úterý. Knap má po dohodě s ministrem podnik vést do ukončení tendru.

‚Hodně o tom přemýšlím.‘ Knap zvažuje, že se znovu přihlásí do výběrového řízení na šéfa České pošty

Číst článek

Kandidáti na generálního ředitele musí mít podle podmínek tendru vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu, minimálně tři roky praxe ve vrcholovém výkonném managementu státního podniku či společnosti s majoritním podílem státu nebo minimálně pět let praxe ve statutárních orgánech či vrcholovém managementu v jiné obchodní korporaci.

Jako součást přihlášky do tendru má zájemce předložit strategický koncept na téma: Vize a směřování České pošty v podmínkách aktuálního vývoje poštovních služeb v ČR a v Evropě a pro následný ústní pohovor si má připravit desetiminutovou prezentaci návrhu funkčního modelu České pošty s cílem dosažení finanční stability podniku.

V posledních letech Česká pošta hospodaří v červených číslech. Loni snížila ztrátu o polovinu na 681 milionů korun. V předchozím roce vykázala propad 1,37 miliardy korun. Provozní výnosy vzrostly o 400 milionů na 19,55 miliardy korun. Loňské hospodaření ovlivnila pandemie koronaviru. Pošta provozuje zhruba 3200 poboček.

Kateřina Bečková, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme