Radiožurnál otestoval garanci České pošty. Doručovatel se balíček ani nepokusil předat

Garance České pošty na doručení zásilek do Štědrého dne nefunguje stoprocentně. Pošta zaručovala dodání v případě, že budou balíky a přání odeslané do 18. prosince. Reportéři Radiožurnálu si v tento den objednali doručení na konkrétní adresu, jejich balíček ale přesto skončil na poště, aniž by se ho doručovatel pokusil předat.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká pošta | Foto: Filip Jandourek | Zdroj: Český rozhlas

Reportéři Radiožurnálu se rozhodli službu doručení vyzkoušet a v úterý, kdy byl poslední den garance, poslali speciální balíček do ruky z pražské hlavní pošty.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportéři Radiožurnálu 18. prosince testovali garanci doručení balíčků Českou poštou

„Mám v telefonu esemesku s informací o uložení balíčku na poště v pražském Karlíně a čekám, až na mě přijde řada. A to přesto, že jsme si s kolegyní Marií Veselou zaplatili službu balíček do ruky,“ popsal v pátek reportér Radiožurnálu Adam Bejšovec.

S kolegyní do balíčku přibalili GPS lokátor, aby mohli sledovat jeho pohyb. Data ukázala, že se balíček z hlavní pošty dostal na úložnu ve středočeských Radonicích a odtud ve čtvrtek putoval do Karlína, poštovní auto s ním nějakou dobu jezdilo v okolí, ale přímo k budově Českého rozhlasu v Karlíně, kam byl balíček adresován, stopy nevedou. Ani tam od doručovatele není oznámení o uložení.

Mluvčí České pošty Matyáš Vitík vysvětlil, že ve vánočním shonu doručovatelé někdy nemají možnost všechny zásilky doručit. A u těch, kde je uvedený i jiný kontakt než adresa, zásilku rovnou uloží na pobočce a oznámení pošlou SMS zprávou nebo mailem.

V případě, že zásilka nedorazí vůbec, mohou lidé žádat reklamaci. „V rámci reklamačního řízení pak může být přiznána určitá finanční kompenzace adresátovi. Klient může reklamaci podat na jakékoliv poště, případně elektronicky přes web České pošty,“ přibližuje Vitík.

Místo doručení balíčku rovnou do ruky jsou podle něj dvě možnosti - buď na poštu dojít a zásilku si vyzvednout, nebo si zažádat o opětovné doručení, což ale znamená, že přijde až v příští pracovní den, což je v tomto případě čtvrtek 27. prosince.

Adam Bejšovec, Marie Veselá Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme