Česká pošta začala prodávat známku nové generace

Na přepážkách České pošty je ode dneška v prodeji známka nové generace. Nejen že se nemusí olizovat, je totiž samolepící, ale hlavně na ní není uvedena nominální hodnota. Známka je označena pouze písmeny, podle toho, kam je pohled nebo dopis posílán. ‚A‘ pro posílání po Česku, ‚E‘ pro posílání do Evropy a ‚Z‘ pro posílání do vzdálenějšího zahraničí.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká pošta. Ilustrační foto. | Foto: Tomáš Adamec

„Tímto krokem se snažíme přiblížit známkovou tvorbu široké veřejnosti. Česká pošta tradičně vydávala krásné známky, na druhou stranu tím ale směřovala spíše do řad filatelistů. To by se mělo změnit. Jako první motiv jsme si vybrali Čryřlístek, který zasahuje několik generací,“ říká generální ředitelka České pošty Marcela Hrdá.

Přehrát

00:00 / 00:00

O známkách nové generace mluvila na Radiožurnálu generální ředitelka České pošty Marcela Hrdá.

Zhruba za tři týdny chystá Česká pošta vydání další série známek s motivy secesních plakátů Alfonse Muchy.

Hrdá odmítá spekulace, že by za zmizením ceny ze známek bylo jejich chystané zdražení: „Ta myšlenka se sice nabízí, nevíme, jaká bude ekonomická situace v následujících letech, ale na letošní rok Česká pošta žádné zdražení neplánuje. Písmena jsou přehlednější, nemusím zjišťovat, kolik stojí dopis do Anglie nebo do Španělska. Prostě je to Evropa a stačí mít známku s ‚E‘.“

Břetislav Janík z odboru známkové tvorby pošty vysvětlil, v čem je tato emise známek převratná. „Revoluční je v tom, že jde o vysoce kvalitní ofset, který je těžko napodobitelný, to za prvé. Za druhé má kartaxový nátěr, což známku činí průchodnou pro automatické třídící linky,“ vypočítával Janík a uzavřel:

„Za třetí je to první známkový sešitek pro veřejnost pod dlouhé době, protože naposledy platil v meziválečném Československu. Za čtvrté to nejdůležitější, že už tam není hodnota známek, ale písmena.“

Česká pošta nechystá nějakou masivní informační kampaň k novým známkám. „Jsme pošta a tak oslovíme své zákazníky doma, prostřednictvím jejich poštovních schránek,“ prozrazuje generální ředitelka České pošty.

Známky s viditelnou nominální hodnotou ale v České republice nekončí. Podle České pošty budou oba typy známek použitelné paralelně a klasické známky se rozhodně nezruší.

Kromě nedávného zrušení telegramů a zavedení nového typu známky Česká pošta otevře během letošního roku nové služebny přibližně v padesáti městech.

Lenka Jansová, Jan Piroch, Renata Mňuková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme