České dráhy bojují proti bezohledným cestujícím. Kampaní s mimozemšťany

České dráhy spouští novou kampaň, která má upozornit na špatné chování některých cestujících. Osm největších prohřešků, od pohazování odpadků přes zabírání sedadel zavazadly až po příliš hlasitou hudbu, ztělesňují na plakátech ve vlacích a na speciálních webových stránkách netradiční mimozemšťané.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

České dráhy představily moderní motorový vůz Regio-Shuttle RS1 | Foto: Tomáš Adamec

Odpadkář nepořádný, Čmáran signálový nebo například Nepouštěč seniorníkový podle Českých drah znepříjemňují slušným lidem cestování. Kampaň reaguje na konkrétní stížnosti.

„Smyslem je pomoci těm zákazníkům, kteří vnímají tyto nešvary, a trošičku vtipnou formou přimět ty méně empatické zákazníky k sebereflexi, k zamyšlení a k tomu, aby nedělali věci, které se ostatním nelíbí,“ vysvětluje mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Přehrát

00:00 / 00:00

Mluvčí Českých drah Radek Joklík přiblížil novou kampaň

Zákazové piktogramy podle něj bezohlední cestující nevnímají a na domluvy průvodčích prý zase zákazníci často reagují negativně, nebo dokonce lehce agresivně. Dráhy proto chtěly zkusit něco jiného.

„Kdo tyto věci dělá, tak se v tom pozná, kdo je nedělá, tak ho to pobaví. Rozhodně to není o tom, že bychom snad zákazníky k něčemu nutili. My je opravdu pouze upozorňujeme, že toto jsou nejčastější nešvary, které ostatním ve vlaku ubližují. Nikoliv primárně Českým drahám, ale ostatním zákazníkům, kteří s nimi cestují,“ myslí si Joklík.

Kampaň je údajně velmi levná, protože probíhá jen na internetu a ve vlacích Českých drah. To je podle Joklíka srovnatelné s vylepováním běžných piktogramů, zákazových cedulek nebo informačních plakátů.

„V rámci celé republiky stojí řádově statisíce, nicméně na kampaň tohoto rozsahu jsou to opravdu velmi nízké prostředky,“ dodává mluvčí.

Do budoucna se České dráhy plánují ptát zákazníků, jestli si kampaně všimli, jak na ně zapůsobila a jestli si myslí, že má něco takového význam.

Kampaň Českých drah | Foto: Repro: www.privitejtemimozemstany.cz

krw, Tereza Chlubná Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme