České dráhy chtějí cestujícím nabízet dětská menu i jídla pro diabetiky

Zásadní změnu jídelníčku ve svých restauračních vozech připravují České dráhy. Státní přepravce chce servírovat nutričně vyváženou stravu a také pokrmy vhodné pro děti a diabetiky. Doposud České dráhy nabízely převážně českou kuchyni.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Strávníci ve vlaku | Foto: Petr Kološ

Jídelnímu lístku zatím dominovaly omelety, svíčková, guláš nebo kuřecí řízek. Nyní České dráhy chtějí upřednostnit pokrmy lehčí a plné zeleniny.

Nově se ve vlacích budou podávat například kachna s kapustou na slanině a se špeclemi nebo loupaná vepřová plec s houbovou omáčkou. Kuchař Jaroslav Sapík k jídelníčku dodává:

„Musím se také dívat na to, co po mě zákazník chce. Tohle je takový průřez, já tomu říkám návrat do monarchie v moderním provedení. Jsou to oblíbená jídla nejen u Rakušanů.“

Přehrát

00:00 / 00:00

ČD chtějí na jídelní lístek zařadit nutričně vyváženou stravu. Co se nabízí v restauračních vozech teď, zjišťoval reportér Ľubomír Smatana

Pro děti České dráhy přichystaly například těstovinový salát se sýrem, rukolou a špenátem. Jídelníček je zatím zkušební, na specialitách si cestující budou pochutnávat nejméně tři měsíce.

Nabízená jídla budou i nadále připravovaná z předvařených polotovarů stejně jako u konkurence.

Cestu z Prahy do Plzně tráví ve vlakovém bistru dva šedesátníci, kteří si objednali pivo v plechovce, a jeden mladík.

„Jsem najedený, takže vůbec nemám hlad a nemám potřebu si něco dávat. Nikdy nejedu nikam nalačno,“ vysvětluje dvacátník Lukáš, zatímco v jídelním voze Pendolina popíjí kávu. Cena prý nehraje roli.

Počet jídelních vozů se nezmění a zůstanou pouze ve vlacích nejvyšší kategorie. Takové jezdí například na trase z Prahy do Německa jen tři denně. V ostatních rychlících rozváží občerstvení z minibarů takzvané vlakušky.

„Počet by měl být hodně podobný tomu stávajícímu. Co bychom samozřejmě rádi rozšiřovali, je případně právě zajištění občerstvení roznáškovou službou,“ přibližuje mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Konkurenční firmy jako RegioJet nebo Leo Express mají v každé soupravě kuchyňku na ohřátí jídla, v některých spojích jsou zařazeny i restaurační vozy. Ceny všech společností se blíží cenám v běžných restauracích.

Ľubomír Smatana Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme