České dráhy svolaly mimořádné jednání. Řešit budou nedávné havárie na železnici

Vedení Českých drah bude ve středu mimořádně jednat o haváriích na železnici. Podnik chce zanalyzovat dosavadní kontroly strojvedoucích a zváží nová bezpečnostní opatření a zpřísnění kontrol. Řekl to mluvčí společnost Radek Joklík. Dráhy minulý týden zintenzivnily kontroly svých strojvůdců.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

České dráhy v reakci na nárůst incidentů od minulého týdne zpřísnily kontroly práce strojvedoucích. (ilustrační foto) | Foto: Jiří Špaček | Zdroj: iROZHLAS.cz

Státní dopravce plánovaným jednáním reaguje na železniční nehody, zatím poslední případ se stal v úterý ráno v Brně na hlavním nádraží, kde se srazily dva vlaky. Podle Drážní inspekce bylo 22 cestujících zraněno. Záchranné složky evakuovaly z vlaků 250 lidí. Policie i inspekce nehodu vyšetřují pro podezření z obecného ohrožení, alkohol byl u strojvůdců vyloučen.

Počet mimořádných událostí na železnici letos prudce vzrostl, za první dva měsíce jich inspektoři museli řešit už 220, meziročně o čtvrtinu více.

V Brně u hlavního nádraží se srazily dva vlaky. Zraněno bylo nejméně 21 lidí

Číst článek

Namátkové kontroly

České dráhy v reakci na nárůst incidentů od minulého týdne zpřísnily kontroly práce strojvedoucích. „Kontroloři namátkově vykonávají kontroly přímo při jízdě vlaků a zaměřují se například na styl jízdy a dodržování důležitých bezpečnostních pravidel. Na případné chybné postupy na místě strojvedoucí ihned upozorňují,“ uvedl šéf státního dopravce Miroslav Kupec.

Dráhy zároveň chtějí prosadit kontroly, zda strojvůdci ve volném čase místo odpočinku nejezdí u konkurence, což vede k jejich přetěžování.

Podle poslance Pirátů Ondřeje Polanského je hlavní příčinou mimořádných událostí na železnici především zpoždění při zavádění moderního zabezpečovacího zařízení na české železnici. „O nasazení zabezpečovačů typu ETCS se v Česku rozhodlo již v 90. letech, přičemž celá dodávka měla být ukončena někdy po roce 2010. Zvolený dodavatel, společnost AŽD Praha, má však s dodáním zabezpečovacího systému kritické zpoždění,“ uvedl v úterý Polanský.

Incidenty na železnici? ‚Čas od času dojde k selhání lidského faktoru,‘ říká šéf Českých drah

Číst článek

Poslanec proto vyzval vládu, aby s dodavatelem přehodnotila spolupráci a důrazněji vynucovala dodržování termínů. Alternativou podle něj je využití zahraničních společností, které mají se zaváděním ETCS zkušenosti.

Série havárií

Za předchozí týdny se Drážní inspekce musela zabývat několika mimořádnými událostmi. V úterý 19. února jel osobní vlak mezi Martinicemi a Velkým Meziříčím téměř šest kilometrů bez strojvůdce. Vlak s 11 cestujících, zastavil sám, nikomu se nic nestalo. V pátek 22. února projel v Ejpovicích za Plzní na červenou rychlík do Mnichova.

Souprava vjela na jinou trať a strojvedoucí zastavili vlaky 34 metrů od sebe. Ani v tomto případě nebyl nikdo zraněn. V sobotu 23. února se v Českých Budějovicích srazily dvě posunovací lokomotivy. Jeden strojvedoucí byl lehce zraněn. Ve středu minulý týden se v Havlíčkově Brodě střetl nákladní vlak s lokomotivou. V pondělí se srazily dva vlaky u Ronova nad Doubravou, pět lidí bylo zraněno.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme