České dráhy nebudou jezdit na některých regionálních tratích

České dráhy přestanou jezdit na několika regionálních tratích. Vyplývá to z nového jízdního řádu, který začne platit 11. prosince. Zatímco na dálkových tratích bude jezdit víc vlaků než dosud, někde vlaky skončí.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Náhradní autobusová doprava před vlakovým nádražím

Náhradní autobusová doprava před vlakovým nádražím | Foto: Honza Ptáček

Lidé zvyklí na rychlíkové spojení se rušení bát nemusejí. S novým, jízdním řádem přibude několik spojů navíc mezi Prahou a Ostravou a také ve směru na Slovensko.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportáž Jana Hergeta o rušení některých železničních spojů

V regionální dopravě se ale plánují změny, které některé cestující asi nepotěší. Podle Petra Šťáhlavského z Českých drah se to týká například Pardubického kraje:

„Zřejmě největší změny v regionální dopravě čekají obyvatele Pardubického kraje, kde se vytváří zcela nový integrovaný dopravní systém a koordinátor zde větším rozsahem upravoval vztahy mezi železniční a autobusovou dopravou.“

To jinými slovy znamená, že někde sice bude jezdit vlaků víc, jako třeba z Pardubic směrem na Hradec Králové nebo Ústí nad Orlicí, ale jinam už vlaky nepojedou vůbec. Konkrétně z Moravského Karlova do Štítů nebo z Dolní Lipky do Hanušovic.

„Tak například z Dolní Lipky do Hanušovic objednavatelé neobjednali žádné vlakové spoje,“ uvedl Šťáhlavský.

ČTĚTE TAKÉ: České dráhy s novým jízdním řádem zdraží jízdné o 5 procent

Objednatelem je Pardubický kraj a ten dá ve zmíněných úsecích přednost autobusové dopravě. Provoz vlaků i autobusů je sice ztrátový, ale náměstek hejtmana Jan Tichý vysvětluje, že ve ztrátě je přeci jen výrazný rozdíl:

„Na autobusovou dopravu v rámci Pardubického kraje doplácíme prokazatelnou ztrátu průměrně 18 korun na kilometr, na železniční dopravu 92 korun na vlakokilometr.“

Nahradit zrušené vlaky autobusy nebude ve zmíněných lokalitách Orlických hor velký problém. Silnice a železnice tu totiž vedou prakticky vedle sebe.

Jan Herget, pir Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme