České dráhy v rámci úspor zruší některé rychlíkové spoje, kraje nesouhlasí

České dráhy se potýkají s vyššími náklady na provoz rychlíkových souprav, než jaké předpokládaly, když připravovaly letošní jízdní řád. Proto musí od července část těchto spojů zrušit. Oznámilo to dnes ministerstvo dopravy.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

vlak

vlak | Foto: Alena Palečková

Ministerstvo zdůrazňuje, že jde o necelé procento rychlíkových linek. Přesto se už ozvali kritici, podle nichž změny nabourají propojení rychlíkových spojů s regionální dopravou.

„Změny se dotknou přesně 0,67 procenta objednávky státu. Vycházeli jsme z efektivity konkrétního spoje, z obsazenosti konkrétních vlaků,“ říká náměstek ministra dopravy a předseda řídícího výboru Českých drah Lukáš Hampl a pokračuje:

Přehrát

00:00 / 00:00

O rušení některých rychlíkových spojů mluvil na Radiožurnálu náměstek ministra dopravy Lukáš Hampl

„Pokoušeli jsme se přizpůsobit poptávku po spojích nabídce. Když jsme například věděli, že některé vlaky nefungují na denní bázi, ale občané je spíše využívají na bázi týdenní frekvence, tak jsme nabídku přizpůsobili těmto požadavkům.“

Podle Hampla vedlo k redukci nutné hledání úspor. „My se řídíme desetiletou smlouvou. Máme nějaké rámcové vize a samozřejmě hledáme, kde se dá uspořit tak, abychom minimalizovali dopady na cestující. Bohužel jsme již dalších úspor nebyli schopni dosáhnout, proto jsme museli přistoupit k tomuto kroku,“ vysvětluje.

Kvůli rušení spojů už zazněla stížnost třeba z Kraje Vysočina, kde má skončit více než deset procent rychlíkových spojů. Náměstek hejtmana Libor Joukl tvrdí, že se tím nabourá návaznost na autobusovou dopravu.

„Jakákoli redukce je nepříjemná, ale my bohužel nemáme patřičné zdroje, abychom vlaky udrželi v plném rozsahu. Co se týče návazností, my jsme je zohlednili. I proto jsme volili vlaky v odlehlých časových pásmech, kde jsou návaznosti nejmenší, a brali jsme v úvahu vytíženost vlaků,“ oponuje Hampl.

Martin Křížek, Kateřina Kozmová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme