Českem hýbe nový trend, lidé prověřují své znalosti v hospodských kvízech

Češi si nově oblíbili takzvané hospodské kvízy. Mohou si tak u piva nebo třeba vína prověřit své vědomosti. Radost z nového trendu mají také majitelé hospod a restaurací. Hráči jim totiž zaplnili jindy prázdné židle. Kvízy si Češi mohou zahrát už téměř ve dvou tisícovkách hospod po celé zemi.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Českem hýbe nový trend, lidé prověřují své znalosti v hospodských kvízech

Českem hýbe nový trend, lidé prověřují své znalosti v hospodských kvízech | Foto: Filip Jandourek

V pražské restauraci na Letné se schází 46 lidí. Mladí i starší si pomalu usedají ke stolům.

Tmavooký moderátor ve světlemodré košili stojí u notebooku, vítá všechny soutěžící a postupně představuje týmy vědomostního klání.

„Dobrý večer vám přeju, moje jméno je Martin a vítám vás u posledního květnového hospodského kvízu. Kdo tady s námi bude dnes soutěžit? Vinaři, Dogmatická doga, Ušguli, Jezinky a Rákosníček, Míša a její tygři a stálice Magda tým,“ vyjmenovává moderátor Martin Pompl.

Přehrát

00:00 / 00:00

Českem hýbe nový trend, lidé prověřují své znalosti v hospodských kvízech. Natáčela Barbora Kladivová

Napětí před prvním kolem je velké, vzápětí přichází první otázka. Soutěžící si ji mohou přečíst i na plátně na zdi restaurace.

„V neděli zemřel ve věku 85 let Adolf Born. Jak se jmenoval spolupracovník a scenárista, se kterým Born spolupracoval třeba na seriálu Mach a Šebestová?“ ptá se moderátor.

Odpovědi píšou soutěžící na papír. Po každém kole, které má 10 otázek, Martin listy vybere, opraví a rozdá body za správné odpovědi. „To by šlo, dneska to je nějaké moc jednoduché,“ hodnotí jeden ze členů týmu Míša a její tygři.

Českem hýbe nový trend, lidé prověřují své znalosti v hospodských kvízech | Foto: Filip Jandourek

S každým dalším kolem jsou ale otázky těžší. Některé týmy se tak občas nemohou dohodnout na správné odpovědi. Na všech hráčích je ovšem vidět, že je soutěžení baví. Shodují se i na tom, že je to lepší, než jen sedět a pít pivo.

Hospodské kvízy navíc podle výčepního Jana Waltra přivádějí do podniků více zákazníků. Díky nadšení lidí porovnávat své vědomosti se prý zaplnily prázdné židle.

„Díky tomu šly u nás tržby nahoru, protože středy byly kromě pondělka a neděle nejhoršími dny v týdnu. Dnes je tady málo lidí, chodí i víc. Týmů bývá většinou osm nebo devět. Zažili jsme i jedenáct, kdy jsme museli stahovat stoly seshora,“ přibližuje Walter.

Hospodský kvíz po 2,5 hodinách pomalu končí. Odměny pro vítěze jsou v každé restauraci nebo hospodě jiné. Letenský podnik nabízí slevu na útratu. „Máme 50 procent slevu na celý účet vítězného týmu,“ upřesňuje výčepní.

Českem hýbe nový trend, lidé prověřují své znalosti v hospodských kvízech | Foto: Filip Jandourek

Otázky pro kvízy po celém Česku připravuje sedmičlenný tým mladých lidí, kteří to mají jako přivýdělek ke studiu. Kvízy a jejich moderátory poté nabízí hospodám.

Procvičit si mozek nad pivem nebo třeba vínem mohou lidé už v téměř dvou tisícovkách hospod a restaurací po celé zemi. Za každý kvíz, kterého se zúčastní, platí vstupné 50 korun.

Přestože obliba vědomostních soutěží v Česku stoupá, té ve Velké Británii nedosahuje. Do takzvaných pub kvízů se na ostrovech zapojuje každý týden téměř polovina všech hospod.

Českem hýbe nový trend, lidé prověřují své znalosti v hospodských kvízech | Foto: Filip Jandourek

Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme