Českou spořitelnu chystají zažalovat její klienti
Klienti České spořitelny začali připravovat žalobu na svou banku. Chtějí dostat zpět poplatky za vedení a zrušení účtu. Banka je podle nich vybírá neoprávněně. Není to první případ, kdy půjde banka kvůli poplatkům před soud. K žalobě klientů ČSOB se počátkem roku připojila tisícovka lidí.
Soud jim dal letos v únoru za pravdu. Některé poplatky prý banka vybírala neoprávněně. ČSOB rozsudek napadla a spor půjde před soud znovu. Podle Ivany Pickové ze Sdružení obrany spotřebitele, chtějí zvolit podobnou taktiku i v případu České spořitelny.
"Stanovili jsme si orientační datum 12. červen. Nicméně spotřebitelé mají i po tomto datu šanci se k této žalobě připojit. Ze všech, kteří se nám přihlásí, vybíráme dva spotřebitele jako vzory, jejichž jménem bude podána žaloba," řekla Picková.
Kolik klientů se k žalobě připojí, nechce Sdružení spotřebitelů zveřejnit. Mluvčí České spořitelny Klára Gajdušková nesouhlasí s jejich argumenty, že kvůli velkému množství tax, platí za některé služby dvakrát.
"Pojem vedení účtu má daleko širší rozsah a je pod ním chápána celá řada dalších úkonů, jako je identifikace klienta ve smyslu zákona praní špinavých peněz, vytváření podpisových vzorů k účtu, ověřování lokace účtu a podobné další operace," dodala mluvčí.
Českou spořitelnu a Československou obchodní banku si Sdružení obrany spotřebitelů vybralo kvůli vysokému počtu stížností. Seznam bank, které chtějí klienti žalovat je delší.