Českou spořitelnu chystají zažalovat její klienti

Klienti České spořitelny začali připravovat žalobu na svou banku. Chtějí dostat zpět poplatky za vedení a zrušení účtu. Banka je podle nich vybírá neoprávněně. Není to první případ, kdy půjde banka kvůli poplatkům před soud. K žalobě klientů ČSOB se počátkem roku připojila tisícovka lidí.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká spořitelna | Foto: Jan Rosenauer

Soud jim dal letos v únoru za pravdu. Některé poplatky prý banka vybírala neoprávněně. ČSOB rozsudek napadla a spor půjde před soud znovu. Podle Ivany Pickové ze Sdružení obrany spotřebitele, chtějí zvolit podobnou taktiku i v případu České spořitelny.

"Stanovili jsme si orientační datum 12. červen. Nicméně spotřebitelé mají i po tomto datu šanci se k této žalobě připojit. Ze všech, kteří se nám přihlásí, vybíráme dva spotřebitele jako vzory, jejichž jménem bude podána žaloba," řekla Picková.

Kolik klientů se k žalobě připojí, nechce Sdružení spotřebitelů zveřejnit. Mluvčí České spořitelny Klára Gajdušková nesouhlasí s jejich argumenty, že kvůli velkému množství tax, platí za některé služby dvakrát.

"Pojem vedení účtu má daleko širší rozsah a je pod ním chápána celá řada dalších úkonů, jako je identifikace klienta ve smyslu zákona praní špinavých peněz, vytváření podpisových vzorů k účtu, ověřování lokace účtu a podobné další operace," dodala mluvčí.

Českou spořitelnu a Československou obchodní banku si Sdružení obrany spotřebitelů vybralo kvůli vysokému počtu stížností. Seznam bank, které chtějí klienti žalovat je delší.

Václava Marešová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme