Český rozhlas má Křišťálovou lupu za Živou rekonstrukci okupace 1939, dvě ocenění získalo DVTV

Projekt Českého rozhlasu - Živá rekonstrukce okupace 1939 - získal první místo v internetovém hlasování Křišťálové lupy v kategorii obsahové inspirace. V té patří Českému rozhlasu i druhé místo za podcast Vinohradská 12. iROZHLAS.cz v sekci Zpravodajství a publicistika skončil na pátém místě, vítězství patří DVTV. Do hlasování se kromě odborné poroty zapojilo více než 90 tisíc lidí, což je zhruba stejně jako loni.

Praha (Aktualizováno: 22:56 21. 11. 2019) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Projekt Českého rozhlasu - Živá rekonstrukce okupace 1939 - získal první místo v internetovém hlasování Křišťálové lupy v kategorii obsahové inspirace. | Foto: Radek Kedroň | Zdroj: Český rozhlas

Ředitel zpravodajství Českého rozhlasu Jan Pokorný po vyhlášení výsledků poděkoval všem, kdo na rekonstrukci událostí roku 1939 pracovali.

„Sluší se poděkovat celému týmu, který tento projekt připravil, a říct, že měl smysl. Po letech jsme mladým posluchačům přiblížili hrozné události staré osmdesát let. Mohli jsme také být nablízku lidem, kteří rok 1939 a ty následující zažili,“ řekl.

Čím byla rekonstrukce událostí roku 1939 zajímavá? „Jde o pokus udělat v rozhlase rekonstrukci jednoho osudného dne, tedy 15. března 1939. Všichni to známe jako datum z učebnic dějepisu, pokusili jsme se z toho udělat příběh, který má nejrůznější kapitoly a hlediska,“ řekl Radiožurnálu jeden z dramaturgů projektu Petr Dudek.

Nejlepším projektem roku se v anketě Křišťálová Lupa stal placený internetový Deník N. Osobností roku je podle odborné poroty zakladatel globálního prodejce letenek Kiwi.com Oliver Dlouhý a cenu popularity u veřejnosti získala internetová televize DVTV, která ovládla také kategorii zpravodajství a publicistiky. Anticenu si odnáší česká vláda a nedostatečný vývoj e-governmentu.

První místo v kategorii internetové obchodování obhájila Alza.cz, ocenění za nástroje a služby získaly Mapy.cz. V kategorii One (wo)man show ocenění dostal Tomáš Břínek známější pod zkratkou TMBK. Nejlepším on-line videem je průvodce Honest Guide, na první příčce v kategorii zájmové weby stojí Databazeknih.cz.

Marketingovou inspirací je podle výsledků ankety Milion chvilek pro demokracii, e-commerce inspirací je Zásilkovna.cz. Průša3D.cz zvítězil v kategorii globální projekty českých tvůrců, veřejně prospěšnou službou roku je podle odborné poroty aplikace Záchranka.

Anketa Křišťálová Lupa - Cena českého Internetu je pravidelným hlasováním veřejnosti a odborné poroty, v němž se vybírají a oceňují nejoblíbenější a nejzajímavější projekty, služby a osobnosti české on-line scény. Anketu každoročně pořádá server Lupa.cz, jehož provozovatelem je společnost Internet Info.

cen, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme