Český rozhlas získal 40 000 nových koncesionářů, oslovovat bude další

Český rozhlas má čtyřicet tisíc nových koncesionářů, a to i díky tomu, že sám oslovoval domácnosti, které dosud platily nebo platí jen za televizi. Nejvíce nových koncesionářů, kteří měsíčně zaplatí rozhlasu 45 korun, se přihlásilo prostřednictvím SMS zpráv.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Peter Duhan | Foto: Český rozhlas

„Všem, kteří se do naší databáze přihlásili, bych rád poděkoval. Nesmírně si vážíme toho, že i v této složitější ekonomické situaci, si uvědomují, co znamená platit koncese pro Český rozhlas. To nám umožňuje to, co jsem už zmínil, a znovu to zdůrazňuji – naši nezávislost,“ vzkazuje generální ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan posluchačům novým i stávajícím a dodává, že komunikace s poplatníky tímto nekončí a rozhlas bude dál hledat způsoby, jak tato čísla navyšovat.

„Čtyřicet tisíc nových koncesionářů není jen úspěch Českého rozhlasu, ale i úspěch našich posluchačů, kteří si uvědomují, že nezávislý Český rozhlas může být placen pouze z koncesí, tedy přímou daní, kterou platí posluchači,“ říká Duhan.

„To je důležité i proto, že se v poslední době zase ozývají hlasy, že rozhlas a televize by měly být financovány ze státního rozpočtu, což je cesta do minulosti.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Rozhovor s generálním ředitelem Českého rozhlasu Peterem Duhanem o nových koncesionářích

Peníze, které Český rozhlas na koncesionářských poplatcích vybere, slouží pouze pro potřeby rozhlasu. Český rozhlas financuje fungování jedenadvaceti stanic, nově vybrané peníze by se podle Petera Duhana měly projevit i v kvalitě vysílání.

„Vybrané peníze ale nejdou jen na těchto jednadvacet stanic, projevují se také na webových aplikacích, na naší nabídce na internetu. Paleta je opravdu široká, od zpravodajství až po koncerty,“ vyjmenovává generální ředitel rozhlasu.

„Koncesionářský poplatek je pětačtyřicet korun za měsíc, to je srovnatelné s cenou krabičky levných cigaret, které si kupují mnozí naši posluchači denně. Za tuto cenu ale třeba v lepší restauraci nedostanete ani kávu nebo minerálku,“ uzavírá Peter Duhan.

Pokud si někdo z posluchačů uvědomí, že koncesionářský poplatek neplatí, může se ozvat telefonicky přímo rozhlasu anebo jsou informace k dispozici na webu www.rozhlasovypoplatek.cz. Rozhlasový poplatek by měli hradit majitelé rádií, ale i autorádií, rádiobudíků nebo televizí přijímajících digitální signál.

Jiří Chum, Václava Marešová, Tereza Jelínková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme