Cestovní kancelář Dolce Vita zkrachovala. V Tunisku má 100 klientů

V Česku zkrachovala další cestovní kancelář. V platební neschopnosti skončila pražská společnost Dolce Vita. V Tunisku má nyní stovku klientů.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Na pláži

Na pláži | Foto: Klára Stejskalová

Cestovka ukončila prodej zájezdů. Na dovolenou už neodletí ani asi dvě stě lidí, kteří mají zájezd zaplacený. Podle Tomia Okamury z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur by se měli všichni klienti vrátit domů v pořádku.

„Podle sdělení zástupců cestovní kanceláře je o všechny klienty v zahraničí postaráno, mají zaplacené ubytování po celou dobu pobytu a také uhrazené letenky zpět do České republiky,“ uvedl Okamura.

Lidé, kteří s Dolce Vita ještě neodjeli, dostanou peníze zpět od České podnikatelské pojišťovny, která cestovní kancelář pojistila. Dolce Vita vyhlásila úpadek kvůli platební neschopnosti.

Přehrát

00:00 / 00:00

Letos zkrachovala už šestá cestovní kancelář – téma pro Květu Moravcovou

Cestovka měla pobočky v Praze, Brně a Pardubicích. Podle pracovnice pardubické pobočky, se kterou mluvila zpravodajka Českého rozhlasu, nic nenasvědčovalo tomu, že by se firma mohla ocitnout v platební neschopnosti; nepropouštělo se a platy zaměstnancům chodily včas.

Dolce Vita je letos už šestá cestovní kancelář, která se dostala do problémů. Podle informací iDnes.cz z roku 2010 ji založil bývalý šéf Sunny Days pro Moravu, která přišla o licenci. Tu nezískala proto, že jí pojišťovny odmítly pojistit proti úpadku.

V Česku i v ostatních zemích Evropské unie je možné přivést cestovní kancelář ke krachu a vzápětí otevřít novou. Jde totiž o to, že dokud soud pravomocně nepotrestá majitele nebo jednatele cestovní kanceláře za to, že úmyslně okradl nebo podvedl klienty, je bezúhonný a může v oboru podnikat dál.

Pokud se ale o krachu té které cestovní kanceláře píše a její majitelé chtějí založit novou, nemusela by mít dostatek klientů a tak se to dělá tak, že akcionáři nové cestovní kanceláře jsou skrytí a ředitelem je nová osoba.

Přehrát

00:00 / 00:00

Analytik cestovního ruchu Jaromír Beránek a právní poradce časopisu dTest Miloš Borovička mluví o krachu CK Dolce Vita v Ozvěnách dne na Radiožurnálu

„Tuzemský trh je přehuštěný, co se týká počtu podnikatelských subjektů a i celkové nabídky, nehledě na to, že nesmíme ani zapomenout na skutečnost, že letos došlo k určitému snížení prodeje zájezdů,“ řekl analytik cestovního ruchu Jaromír Beránek ze společnosti Mag Consulting.

Doplnil, že podle posledních odhadů Mag Consulting prodej zájezdů v letošním roce bude pod dva miliony korun, což se stalo za posledních deset let pouze dvakrát.

Podle právního poradce časopisu dTest Miloš Borovička čeští spotřebitelé často hledají levné zájezdy a málo se zajímají o reference. Doporučuje jim proto zajímat se o podnikatelskou historii cestovní kanceláře, například nahlédnout do obchodního rejstříku.

„Zavedená cestovka asi bude mít jakýsi obchodní plán, který bude vycházet. Bohužel, v těchto dobách občas krachují i zavedení podnikatelé, ale u cestovek to tolik nebývá,“ uvedl Miloš Borovička.

Cestovní kancelář Dolce Vita se specializovala na Egypt a Tunisko.

Oznámení o krachu CK Dolce Vita na jejích webových stránkách | Foto: mta

Igor Maňour, Tereza Tomášková, Květa Moravcová, mta, Eva Presová, Iveta Záleská, Jan Bumba Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme