ČEZ zřídil funkci firemního ombudsmana

Elektrárenská společnost ČEZ zřídila pozici firemního ombudsmana. Obrátit se na něj mohou zákazníci firmy, kteří nejsou spokojeni s vyřešením své stížnosti obvyklou reklamační cestou.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

ČEZ. Ilustrační foto.

ČEZ. Ilustrační foto. | Foto: Tomáš Adamec

Zavedení ombudsmana doporučuje Evropská komise, Česko je ale teprve šestou zemí, kde funguje. Jak řekl Rádiu Česko mluvčí ČEZ Ladislav Kříž, společnost chce především posílit ochranu a práva zákazníků.

"Ombudsman by měl být až ta druhá instituce. Nenahrazuje zcela proces podávání klasických reklamací a stížností. Ale samozřejmě, že pokud zákazník neuspěje, tak chceme, aby měl možnost se skutečně dobrat svých práv. ČEZ je velká firma a je obtížné dohlédnout na všechny její konce," vysvětlil Kříž.

Přehrát

00:00 / 00:00

ČEZ zřídil pro zákazníky firemního ombudsmana. Na Rádiu Česko o tom hovořili mluvčí ČEZ Ladislav Kříž a advokát Jan Rytíř, který u soudů zastupuje zákazníky ve sporu s ČEZ.

Prvního ombudsmana si vybral generální ředitel společnosti ČEZ Martin Roman. Stal se jím Josef Sedlák. "Je to člověk, který zná procesy uvnitř firmy. Působil v dukovanské elektrárně jako ředitel přes obnovitelné zdroje. Má respekt uvnitř skupiny, má tedy nejlepší předpoklady hájit práva zákazníků uvnitř firmy," uvedl Kříž.

Zatím jediného firemního ombudsmana má také Česká spořitelna, se kterou podle Kříže ČEZ zřízení institut konzultoval

"Tam jsme samozřejmě čerpali zkušenosti a náměty pro to, jak přesně ustanovit pravomoci ombudsmana. Koukali jsme ale také po světě, kde v elektrárenských firmách ombudsmani moc nejsou. Zjistili jsme, že funguje ve Francii a ve skandinávských zemích. Ale ve střední Evropě jsme první energetickou firmou, která má ombudsmana, řekl Rádiu Česko mluvčí ČEZ Ladislav Kříž.

Podle advokáta Jana Rytíře, který u soudů zastupuje zákazníky ve sporu s ČEZ, má funkce ombudsmana ve společnosti význam v méně závažných případech.

"Nicméně v případě, který řeším já, neočekávám, že by mohl lidem nějak pomoci, protože tady budou jiné zájmy," řekl Rádiu Česko advokát, který je například spoluautorem hromadné žaloby na údajně nezákonné odpojování elektroměrů zákazníkům.

Ondřej Černý, Katarína Brezovská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme