Chtěla letět do Dubaje, má ale smůlu. Slevový portál zkrachoval a dovolenou nezajistil

Na slevových serverech lidé nakupují stále častěji. Loni na nich utratili přes tři a čtvrt miliardy korun. Přibývá ale i stížností. Některé firmy například nechtějí klientům voucher uznat.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Moderátorka Zita Senková: Z Dubaje mě bolí za krkem | Foto: Zita Senková | Zdroj: Český rozhlas

S nakupováním přes slevové servery měla paní Anna vždycky dobrou zkušenost. Když si proto kupovala zájezd do Dubaje pro dvě osoby, nepochybovala a dovolenou zaplatila. Jenže těsně před cestou portál zkrachoval.

„Cestovní kancelář požadovala, abych částku uhradila znovu, jinak odmítla zájezd poskytnout. Jako důvod uvedla, že zkrachovalý portál nepřevedl peníze,“ popisuje zklamaná klientka.

Přehrát

00:00 / 00:00

Lidé nakupují na slevových portálech často, ale množí se i stížnosti

Dalších 31 tisíc korun ale Anna odmítla zaplatit. Místo toho se rovnou obrátila na právní kancelář, která jí situaci pomohla řešit. Ve sporu nakonec zvítězila.

Takové příběhy nejsou výjimkou. Podle Lukáše Zeleného ze spotřebitelské poradny dTest si lidé na slevové servery stěžují poměrně často.

„Prakticky každý den obdržíme alespoň nějakou stížnost. Lidé si nejčastěji stěžují na to, že jim není slevový voucher akceptován ze strany poskytovatele služby, nebo pokud odstoupili od smlouvy, tak jim nejsou vráceny peníze. Také si mnohdy stěžují na kvalitu poskytovaných služeb,“ dodává Lukáš Zelený.

Pokud slevový portál zkrachuje nebo firma klientovi nechce vyjít vstříc, můžou se lidé obrátit i na institut mimosoudního řešení sporů u České obchodní inspekce. Zatímco dřív lidé na slevových serverech nakupovali hlavně jídlo a zážitky, dnes vede cestování, potvrzuje ředitel jednoho z internetových vyhledávačů Petr Kováčik.

„To jsou typicky wellnes pobyty, víkendové pobyty, ale dneska už jsou to pobyty pro celou rodinu na týden,“ vysvětluje Kováčik.

V současnosti zákazníci můžou vybírat přibližně ze 30 slevových portálů. Ještě v roce 2010 jich přitom na českém trhu byly přes dvě stovky.

Stanislav Zbyněk, Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme