CK Sunny Days má potíže. Změní se na cestovní agenturu

Jedna z našich největších cestovních kanceláří Sunny Days má potíže. Pojišťovna Generali jí neprodloužila smlouvu o pojištění proti úpadku na letošní rok. Podle mluvčího pojišťovny Jiřího Cívky se tak stalo po posouzení finanční situace cestovní kanceláře.Pojištění, které je nutné pro organizaci a prodej zájezdů, vyprší v neděli. Spolumajitel cestovní kanceláře Ridha Ben Ahmed nechtěl situaci komentovat s tím, že na tom ještě pracují.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tomio Okamura | Foto: Katarína Brezovská

Podle advokáta Sunny Days Michala Krofta ale sjednání nového pojištění nebude potřeba. Od pondělí se totiž dle Krofta cestovní kancelář změní na cestovní agenturu. Ta nevypravuje klienty do zahraničí na dovolené ani nezajišťuje ubytování, ale především prodává zájezdy jiným cestovním kancelářím. Sunny Days tak z trhu úplně nezmizí.

"Vzhledem k tomu, že všechny pojišťovny, které na českém trhu pojišťují cestovní kanceláře deklarovaly, že tuto cestovní kancelář nemíní pojistit, považuji její pojištění za velmi obtížné," říká Tomio Okamura, mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, jejímž členem je i Sunny Days.

Přehrát

00:00 / 00:00

O problémech cestovní kanceláře Sunny Days mluvil na Radiožurnálu Tomio Okamura, mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

Cestovní agentura nesmí ze zákona organizovat a zároveň prodávat své vlastní zájezdy. Nesmí uzavírat cestovní smlouvy na své jméno. Cestovní smlouvy smí uzavírat pouze subjekt pojištěný proti úpadku.

Lidé mají nárok na vrácení peněz

"Podle našeho právního názoru, by lidé, kteří si zájezd u Sunny Days koupili ještě v době, kdy byla pojištěna proti úpadku, ale termín zájezdu je již v době, kdy firma nebude cestovní kanceláří ale jen cestovní agenturou, měli mít nárok na vrácení peněz či zaplacených záloh. Takový zájezd totiž nemůže byt realizován," pokračuje Okamura a dodává:

"Kdyby se k vrácení peněz firma neměla, může ještě vyhlásit úpadek a pojistné plnění je na pojišťovně. Kdyby se ani k tomuto Sunny Days neodhodlala, nezbývá klientům nic jiného, než se soudit."

Cestovní kancelář Sunny Days má v současnosti v zahraničí přibližně padesát klientů, všechny v Egyptě. Zatím je jejich zájezd plněn podle smlouvy.

"V případě, že by nebyl zájezd plněn podle smlouvy, doporučuji klientům Sunny Days, aby kontaktovali pojišťovnu Generali. Kontakt mají ve své cestovní smlouvě. Pojišťovna se o ně musí ze zákona postarat," doplňuje Tomio Okamura z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

Jan Richter, Jan Piroch Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme