ČNB už letos přijala desítky stížností na směnárny. Nejvíc problémů bylo v Praze

Desítky stížností na směnárny už letos eviduje Česká národní banka. Klienti si stěžují na zatajování poplatků nebo nepřesný kurz. Podle mluvčího České národní banky Marka Zemana nejvíc podvodů odhalili v hlavním městě.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Směnárna. Ilustrační foto. | Foto: Tomáš Adamec

„Je nutné věnovat pozornost tomu, za jaký kurz chceme směnit a jaká je odměna za tu směnu," popsal mluvčí ČNB Marek Zeman.

„Směnárník musí ideálně v textové podobě předložit klientovi informace o tom, za jaký kurz směňuje, jaká je odměna za provedení směny, ideálně musí klient písemně stvrdit souhlas s těmito podmínkami,“ dodal Zeman.

Podle něj často dochází k porušení povinnosti poskytnout informace před provedením samotného směnárenského obchodu.

„Nejvíc se kumulují v Praze, tam je také soustředěno asi 70 procent celého trhu směnárenské činnosti České republiky. A také z toho důvodů, že se zde pohybuje řada klientů ze zahraničí,“ vysvětlil mluvčí ČNB Marek, proč je tolik problémů právě v hlavním městě.

Loni Česká národní banka rozdala směnárnám pokuty za skoro tři miliony korun. Zároveň udělila historicky nejvyšší pokutu, a to 800 tisíc korun.

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme