ČOI: 40 procent obchodníků při slevách poškozuje zákazníka

Čtyřicet procent obchodníků poškozuje nebo okrádá zákazníka. Zjistila to Česká obchodní inspekce, která loni provedla skoro 3500 kontrol slevových akcí v kamenných a internetových obchodech.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pokladna | Foto: Tomáš Adamec

Obchodníci nejčastěji neposkytovali zákazníkům dostatek informací o zboží a ceně.

„Nejčastěji porušovali povinnost informovat spotřebitele o ceně nabízeného zboží. Neposkytovali informace o výrobku, výrobcích, materiálovém složení nebo správném užití a údržbě. Nesprávně účtovali a v některých případech jsme zjistili i užití nekalých obchodních praktik," upřesnila Miloslava Fléglová z ČOI.

Celkem uložila Česká obchodní inspekce obchodníkům pokuty ve výši skoro šest milionů korun.

Podle prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu Zdeňka Juračky jsou sice výsledky České obchodní inspekce mrzuté, ale nemusejí nutně znamenat úmyslné okrádání zákazníků:

„Zejména u těch slevových akcí dochází k prudkému růstu jejich počtu. Čili vzniká i více zmatků. Lidé se soustřeďují na tyto akce, často dělají v prodejnách kolikrát zmatky se záměnou zboží. Není to výmluva, je to pouze zdůvodnění situace, která momentálně je.“

Milan Kopp, Květa Moravcová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme