ČOI: Čtvrtina kontrolovaných cestovních kanceláří a agentur oklamala klienty

Více než čtvrtina cestovních agentur a kanceláří oklamala spotřebitele. Vyplývá to z výsledků kontrol, které v uplynulém roce provedla Česká obchodní inspekce (ČOI). Nejčastěji poskytovatelé služeb v cestovním ruchu zákazníkům zamlčovali informace, nebo je informovali nepravdivě o celkovém rozsahu služeb a cen.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Cestovní agentury a kanceláře (ilustrační foto). | Foto: Filip Jandourek

Česká obchodní inspekce provedla v loňském roce v rámci kontrolní akce a při šetření podání spotřebitelů celkem 284 kontrol, při nichž byly ověřovány podmínky služeb poskytovaných cestovními kancelářemi a cestovními agenturami. Porušení obecně závazných právních předpisů bylo zjištěno při 80 kontrolách.

„Přestože výsledky kontrol byly o něco lepší než v předchozím roce, více než čtvrtina poskytovatelů služeb v cestovním ruchu porušila zákon. Pokuty ve výši 362 tisíc korun byly rozdány mezi 55 cestovních kanceláří a agentur, další správní řízení probíhají,“ zhodnotil ve zprávě ČOI výsledek kontrolní akce Jan Štěpánek, ústřední ředitel ČOI.

Přehrát

00:00 / 00:00

Hostem Stalo se dnes byl Jan Papež z Asociace cestovních kanceláří České republiky.

Jak ve Stalo se dnes upozornil Jan Papež z Asociace cestovních kanceláří České republiky, v tuzemsku působí zhruba 5 tisíc subjektů zabývajících se cestovním ruchem a z nich kontrolovala ČOI 284, tedy 6 procent.

„Z nich to pak bylo 154 na základě stížností klientů. Sama ČOI tak kontrolovala z vlastního popudu pouze 130 subjektů. Asociace si udělala rychlou anketu a zjistila, že kontrola proběhla u sedmi subjektů, největších cestovních kanceláří a ani jedna z nich neměla nedostatky, o kterých ČOI píše. Ohradil bych se proti titulku, že čtvrtina cestovních agentur a kanceláří oklamala klienty,“ uvedl.

Dodal, že ACK ČR kontrolu České obchodní inspekce vítá a připomněl, že asociace s inspekcí trvale spolupracuje. „Z těch 154 případů, které byly provedeny na základě žádosti klientů a z těch 80 pochybení, je cca 21 pochybení jen technického rázu. Například text reklamačního neodpovídá přesně předpisům, keré byly nedávno změněny,“ přiblížil,

Závažnější byly podle něj případy, kdy ČOI našla opravdu klamavou reklamu. „Těch bylo 17 a takové praktiky my sami odsuzujeme,“ zdůraznil.

Dodal, že český trh s cestovními kancelářemi se blíží evropskému standardu. „Existuje i kodex cestovních kanceláří, který je kontrolován pojišťovnami a některé reklamace jsou dokonce pojišťovnami vypláceny zpátky. Já bych tu situaci neviděl tak dramaticky jako ČOI s tím, že bych nepodceňoval, že některé subjekty v cestovním ruchu nedopovídají kvalitou tomu, co by spotřebitelé měli chtít,“ uvedl Jan Papež z Asociace cestovních kanceláří České republiky.

David Šťáhlavský, bre Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme