ČOI: Dejte si pozor! České restaurace šidí!
V řadě českých restaurací bychom se prý měli mít stále na pozoru. Upozornila na to dnes Česká obchodní inspekce. Nesrovnalosti zjistila při lednové kontrole tří stovek pohostinství. V celé třetině případů buď neseděl účet, nebo bylo ošizené jídlo a pití. Pokuty ale ČOI rozdala malé - celkem asi osmdesát tisíc korun.
Podle Václava Stárka, generálního sekretáře Asociace hotelů a restaurací, má na šizení zákazníků největší zájem personál, nikoliv majitel restaurace. Ten má totiž po zjištění takového chování jeho zaměstnanců jen málo možností, jak se neposlušného personálu zbavit. Brání mu v tom špatně nastavený zákoník práce.
Zástupce Asociace hotelů a restaurací, Václav Stárek, se vyjadřuje k prohlášení ČOI o podvodných pohostistvích.
Okrádání zákazníků zaměstnanci pohostinství, může mít podle Stárka kořeny v nízkých platech personálu. Zvýšení by ale pro restauratéry mohlo znamenat likvidaci: "Pokud má dnes restaurace podnikat skutečně poctivě a podle předpisů a spočítá se, co všechno má restauratér zaplatit, pak se podivuji nad tím, že může jídlo v restauraci stát 50-60 korun," říká Stárek.
"První zásada všech členů, kteří vstoupili do naší asociace je poctivost řemesla a určitá kvalita služeb," vysvětluje Václav Stárek.
Asociace hotelů a restaurací se dále snaží vytvářet projekty, které by napomohly boji proti zmíněným nešvarům. Jedním z nich je například projekt "Ochutnejte Českou republiku". Ten nabízí zákazníkům jak výběr tak kvalitu domácí kuchyně. Že restaurace přihlášené do projektu kvalitu opravdu dodržují, kotroluje asociace anonymními kontrolními návštěvami.
Podle Stárkových slov by Asociaci hotelů a restaurací rozhodně nevadilo, kdyby pokuty za porušení pravidel pohostinství byly daleko vyšší.