ČOI kontrolovala koupaliště, hrady, restaurace i ubytovací služby. U třetiny našla problémy

Celkem třetina provozoven, které nabízejí v turistických oblastech služby a zboží, chybuje. Česká obchodní inspekce od června kontrolovala koupaliště, hrady, sportovní areály, restaurace nebo ubytovny. Výsledky prokázaly, že trvale dochází k porušování povinností stanovených zejména zákonem o ochraně spotřebitele.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Koupaliště v obležení

Koupaliště v obležení | Foto: Barbara Kubů

Kontrola byla zaměřena na všechny subjekty působící na maloobchodním trhu, kde byl předpoklad prodeje zboží nebo nabídky služeb v rámci letní turistické sezóny.

Při celkovém počtu 287 kontrol bylo zjištěno porušení předpisů v 91 případech, tedy asi v 32 procentech.

Nejvíce problémů měli provozovatelé koupališť, dále ubytovacích zařízení a ostatních služeb, včetně stravovacích.

Kontrolorům mimo jiné prodávali výrobky s jinou hmotností, než uváděli. Další porušovali zákon nesprávným účtováním cen.

Celkem inspekce rozdala pokuty ve výši téměř 170 tisíc korun. Spotřebitelům doporučuje, aby ani v průběhu letních aktivit, poznávacích nebo jiných výletů nezapomínali na spotřebitelská práva.

Aby vyžadovali informace o prodávaných výrobcích, rozsahu a cenách nabízených služeb, kontrolovali správnost účtování a závady reklamovali okamžitě reklamovali. A aby se vraceli jen tam, kde budou se službami a jednáním podnikatelů či personálu spokojeni.

Jakub Šídlo, bre Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme