ČOI zveřejnila seznam největších hříšníků z řad obchodníků, třikrát je na něm Tesco

Česká obchodní inspekce zveřejnila seznam obchodníků, kteří si za poslední tři měsíce vysloužili od kontrolorů nejvyšší sankce. Nejvyšší pokutu musí zaplatit 1. Česká Reklamní společnost, která pořádá předváděcí akce. Tři z deseti nejvyšších pokut dostaly prodejny Tesco, které se prohřešilo třeba špatnou hmotností zboží a také šizením v cenách. Informoval o tom server Aktuálně.cz.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

ústřední ředitel České obchodní inspekce Vladimír Velčovský

ústřední ředitel České obchodní inspekce Vladimír Velčovský | Foto: Eva Dvořáková

Vůbec nejvyšší sankce si ale ‘vysloužili‘ nikoliv velký obchodní řetězec, ale pořadatelé prodejních předváděcích akcí.

„První Česká Reklamní společnost obdržela pokutu 2 miliony korun za agresivní a klamavé obchodní praktiky, kterých se dopouštěla opakovaně,“ upřesnil ředitel ČOI Vladimír Velčovský. Dalšími hříšníky z řad pořadatelů předváděcích akcí jsou firma Beck Czech, která dostala pokutu milion korun nebo Alfa Orange sankci 800 tisíc.

Přehrát

00:00 / 00:00

ČOI zveřejnila seznam obchodníků, kteří si vysloužili nejvyšší pokuty. Téma jsme na Radiožurnálu rozebrali s ředitelem inspekce Vladimírem Velčovským

Pokutu dostala také jedna úvěrová společnost. „Máme tady problémy i se spotřebitelskými úvěry. Společnost RICKABYS dostala také pokutu ve výši 2 miliony korun za porušení zákona o ochraně spotřebitelů. Nechávali třeba spotřebitele telefonovat na předražené linkya slibovali proplacení provolané částky a ve finále se tak nestalo,“ přiblížil.

Problémy mají i supermarkety. „Společnost Tesco v různých regionech, v Brně, Vyškově, Kroměříži, dostala třikrát pokutu ve výši 700 tisíc korun. Byla tam špatná hmotnost, míra, množství, špatné seznámení s cenou. Například při kontrolním nákupu bylo účtováno 3558 korun, ale ve skutečnosti měl stát 3437 korun,“ vysvětlil.

Připomněl, že ČOI zvýšila v poslední době počet kontrol. „A zcela logicky se zvýšil i počet zjištění. Teď jsme na 80 procentech a čísle 11 milionů korun pokut, což je několikanásobně více než za loňský rok.“

Situace se podle Vlčovského nelepší. Upozornil zároveň, že společnosti řadu aktivit přesouvají do zahraničí. Ať už v rámci Evropské unie, tak i mimo její dosah, třeba do Turecka,“ doplnil.

Česká obchodní inspekce také změnila dosud zažitou praxi. V minulosti se zdráhala zveřejňovat, komu konkrétně inspektoři pokutu udělili. Od doby, co je v čele úřadu Velčovský, už zájemci nemusí žádat formální cestou na základě zákona o svobodném přístupu k informacím.

„Chci, aby byli lidé, co nejdříve informováni. ČOI je zavalena podněty, musíme vyfiltrovat nějaké rozhodující priority, které mají největší dosah na lidi. Aby byli připraveni a předcházeli dopadům. Prioritou je v kontrolách pokračovat. Fenoménem jsou také spotřebitelské úvěry, internetové obchody, přetočené tachometry,“ řekl.

Veronika Neprašová, bre Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme