ČT1 a ČT24 končí s reklamou

Až do 11. listopadu, do završení digitalizace, plánovala Česká televize na kanálech ČT1 a ČT24 vysílat reklamu. Tak se prý dohodli na Kavčích Horách se zákonodárci. Zákon začal ovšem platit už 14. října, i když v textu se zmiňuje i datum 11.11.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká televize - hlavní budova na Kavčích horách v Praze

Česká televize - hlavní budova na Kavčích horách v Praze | Foto: Khalil Baalbaki

Jedním z autorů právní úpravy je senátor Jiří Oberfalzer (ODS) ale ve Stalo se dnes řekl, že o takové dohodě nic neví:

„Já vím jedinou věc, že my jsme iniciovali návrh novely, která měla zachovat reklamu na ČT ve stávajícím rozsahu. Kdy už jsme návrh schválili v Senátu, tak byl ve sněmovně přepracován způsobem, který odpovídá stavu, který nastal dřív než k tomu kritickému datu, a to jest., že reklama bude jen na ČT2 a ČT4. To byla úprava, která vzešla ze sněmovny.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Hostem Stalo se dnes byl jeden z autorů právní úpravy, senátor Jiří Oberfalzer (ODS)

„My jsme potom tuto upravenou verzi akceptovali a ladili jsme podstatné detaily, které se týkaly doběhu digitalizace a sice v přechodném období do 30. 6. A to byla hlavní činnost Senátu,“ připomněl Oberfalzer.

„Ale že by se přímo jednalo a vytvářela se nějaká dohoda s Českou televizí - to nevím. Česká televize ještě za generálního ředitele Jiřího Janečka se stavěla k věci, že je jí to vlastně jedno, protože výtěžek z reklamy sama neužívá, tudíž je jí úprava v podstatě lhostejná.

Podle Oberfalzera byl původní záměr senátorů jiný. „Posléze vznikla upravená podoba zákona, kterou jsme akceptovali, a počítali jsme s tím, že reklama skončí s koncem analogového vysílání – v souladu se zákonem 11. listopadu.“

„Podstatné je, že v této podobě je zákon schválen někdy od začátku září Očekával bych, že Česká televize si zákon zanalyzuje a že se připraví na to, jakým způsobem ho bude naplňovat. Jestli nastal stav takový, že komerční vysilatelé si zákon asi zanalyzovali lépe a iniciovali zákrok od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, tak to znamená, že právníci České televize něco zaspali,“ domnívá se Jiří Oberfalzer.

Milan Kopp, David Šťáhlavský Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme