ČTÚ řeší pochybení společnosti O2, kvůli zdražení televizních balíčků

Po stížnostech zákazníků společnosti O2 na zdražení tarifu některých televizních balíčků až na dvojnásobek, bude celou situaci šetřit Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Pokud se prokáže pochybení ze strany O2, zaplatí tato společnost pokutu až 20 milionů korun.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Televize, dálkový ovladač, ovládání, vysílání, přepínání programů, kanálů (ilustrační foto)

Televize, dálkový ovladač, ovládání, vysílání, přepínání programů, kanálů (ilustrační foto) | Foto: Anna Jadrná

Jan Kostka z Třince chtěl vidět celou loňskou zimní olympiádu, předplatil si proto balíček sportovních kanálů na dva roky od společnosti O2 za 151 korun měsíčně. Faktura za srpen ale byla na 299 korun.

„Dostal jsem odpověď, že mi byl navýšen tarif na odběr O2 TV, protože mám víc programů. Trval jsem na tom, že jsem si nic neobjednal, že jsem s nikým nemluvil. Bohužel se s tím nedá nic dělat,“ popisuje.

Přehrát

00:00 / 00:00

Pokud ČTÚ prokáže vinu společnosti O2, hrozí jí pokuta až 20 milionů korun

Podobné zkušenosti mají stovky zákazníků této firmy. Kvůli převodu na vyšší tarify teď společnost O2 vyšetřuje Český telekomunikační úřad.

„Prověřujeme změnu v nabídce O2 TV z toho důvodu, že se nám nashromáždilo několik podnětů od lidí, kteří si na provedení této změny stěžují,“ uvedl jeho mluvčí ČTÚ Martin Drtina

Společnost službu zákazníkovi změnit může, musí ho ale o jiné ceně nebo službě informovat. O2 skryla informaci do přílohy elektronického vyúčtování:

‘Televize, která umí to, co žádné jiné. Už od 1. srpna si díky změně stávajícího tarifu na O2 TV M užijete ještě více sportu než teď, a to za 299 korun měsíčně.‘

Tyto věty, ale zákazníci vnímali spíš jako reklamní sdělení. Společnost O2 na podnět Radiožurnálu reagovala pouze emailem:

‘Každý zákazník od nás dostal informaci na faktuře. Zároveň jsme všem zákazníkům odeslali email. Pokud si zákazník email neotevřel, odeslali jsme mu informační SMS. Pokud zákazník se změnou tarifu nesouhlasí, má možnost do 30 dnů od obdržení oznámení na faktuře službu O2 vypovědět, a to bez jakékoli sankce. ‘

Pan Kostka od smlouvy odstoupit chtěl, společnost O2 po něm ale vyžadovala pokutu.

„Mám možnost smlouvu zrušit, ale budu sankcionován pokutou za to a to, jelikož mi smlouva platí až do konce letošního roku,“ vysvětluje.

Pokud Český telekomunikační úřad prokáže společnosti O2 pochybení, mohla by zaplatit pokutu až 20 milionů korun.

Anna Maňourová, Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme