CzechTourism chce přilákat zahraniční turisty do míst, kde vznikaly známé filmy

Novou reklamní kampaní láká agentura CzechTourism turisty ze střední Evropy k návštěvě České republiky. Projekt Česko – země jako z filmu má zavést návštěvníky do míst, kde se natáčely snímky jako Kolja, Amadeus, Tři oříšky pro Popelku nebo Postřižiny.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Skalní hrad Sloup

Skalní hrad Sloup | Foto: Tomáš Beneš

S prohlídkou zajímavých filmových lokací má zájemcům pomoci mobilní aplikace Czech Film Trips a také speciální webové stránky.

„Uživatel si může naplánovat originální dovolenou dle vlastního gusta. Je možné si nechat doporučit některý z připravených výletů nebo se vydat po vlastní trase do míst, kde se procházely filmové princezny, kde se proháněli akční hrdinové a kde zazářily světové hvězdy hollywoodských trháků,“ přiblížila tisková mluvčí CzechTourism Martina Fišerová.

Přehrát

00:00 / 00:00

CzechTourism chce přilákat zahraniční turisty do míst, kde vznikaly známé filmy. Kampaň ohodnotil Jiří Mikeš, expert na reklamu z VŠE

Konkrétní místa, která si zahraniční i české filmové štáby vybraly jako kulisy, je možno vyhledat buď podle názvu snímku, nebo podle regionu.

Pro uživatele jsou připraveny také zajímavosti z natáčení, doprovodné fotografie nebo krátké videoukázky z filmů.

„Můžou si porovnat autenticitu záběrů a zasadit si tak reálnou podobu lokace do daného filmu přímo na místě,“ vysvětlila Fričová.

Databáze projektu momentálně obsahuje téměř 50 audiovizuálních děl. Turisté si mohou vybrat z více než 300 lokací po celé republice, předpřipraveno je pro ně i 20 tematických výletů.

„My, kteří ty filmy známe, jsme většinou asi starší generace, která se dokonce ještě i dívá na televizi. Otázkou je, jestli ti mladší, kteří jdou po všech sociálních sítích, ty filmy viděli a jestli se s tím nějak ztotožní. Každopádně si myslím, že je to velice zajímavý nápad, kterým nikomu neuškodíme,“ uvažuje Jiří Mikeš, expert na reklamu z Vysoké školy ekonomické v Praze.

Aplikace je zdarma dostupná pro iOS i Android. Web i aplikace jsou k dispozici v českém, anglickém, německém a polském jazyce.

Kampaň agentury CzechTourism cílí především na turisty ze střední Evropy. Nabízí se tedy také otázka, do jaké míry obyvatelé okolních zemí české filmy znají.

Podobné kampaně ale mají podle Mikeše na podporu cestovního ruchu nepopiratelný vliv.

„Někteří kritici říkají, že je to vyhazování peněz, ale podívejme se, jak se o to všechny země snaží, protože turismus je velký byznys. Problém je, že musíme přistoupit k tomu, abychom se prezentovali nějak jednotně,“ dodal.

ČRo Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme