Na D1 u Humpolce se začala odstraňovat mobilní svodidla, práce by měly skončit v neděli

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes začalo odstraňovat mezi 90. a 94. kilometrem dálnice D1 svodidla v zúženém úseku. Pracují na tom čtyři čety. Sdělil to mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Dálnice je zúžená mezi 90. kilometrem u Humpolce a 104. kilometrem u Větrného Jeníkova kvůli opravě.

Humpolec (Aktualizováno: 12:25 5. 1. 2019) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Opravy dálnice v úseku se nepodařilo dokončit před zimou. V polovině prosince doprava na klíčové tepně ve zúženém úseku několikrát zkolabovala. | Foto: Vojtěch Kolář | Zdroj: ČTK

ŘSD vybudovalo 4. ledna mezi 21.00 až půlnocí na D1 u Humpolce dopravní omezení ve směru na Prahu. Připravilo se tak na odstranění dočasných svodidel, což má v zúženém úseku přispět k tomu, aby byla dálnice lépe průjezdná. Úsek mezi 90. a 94. kilometrem byl součástí modernizace dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, práce na něm ale zatím vůbec nezačaly.

Zkrachoval nám dodavatel, jinak se nic zásadního nestalo, řekl Ťok ke kolapsu na D1

Číst článek

Dopravní omezení mělo ŘSD hotové v pátek před půlnocí. Pak sněžilo, tak se cestáři věnovali zimní údržbě, i za mobilními svodidly. „V okamžiku, kdy je odstraníme, chceme rovnou pouštět provoz, ne abychom tam zase museli se sypači. Před sedmou (dnes ráno) tam vyrukovaly čtyři čety svodidlářů, makají, jde to docela dobře. Tři čety jsou přímo na dálnici a dělají na směru od Brna na Prahu, jedna četa je na deponii a skládá to,“ řekl Rýdl.

Silničáři odstraňují mobilní svodidla na 90. až 94. kilometru. Rýdl předpokládá, že dnes odpoledne začnou práce i v opačném směru dálnice, z Prahy do Brna. Odstraněním svodidel se zúžený úsek zkrátí na deset kilometrů. Úsek má být bez dočasných svodidel nejpozději 8. ledna.

Další opravy

Dálnice je zúžená mezi 90. kilometrem u Humpolce a 104. kilometrem u Větrného Jeníkova kvůli modernizaci, která začala v březnu. Na prvních čtyřech kilometrech stavbaři ve středovém pásu vůbec nezačali pracovat, proto tam po odstranění provizorních svodidel bude dálnice průjezdná v plné šířce. Dalších deset kilometrů zůstane zúžených na dva pruhy.

Návrh zákazu kamionů v levém dálničním pruhu je ve sněmovně. Podle dopravců kolapsům nezabrání

Číst článek

Opravy dálnice v úseku se nepodařilo dokončit před zimou. V polovině prosince doprava v zúženém úseku několikrát zkolabovala. Problém projet měla v kolonách i auta zimní údržby. ŘSD nechalo následně jízdní pruhy v zúžení posunutím svodidel rozšířit.

Zakázku na modernizaci za 1,75 miliardy korun dostalo sdružení, jež tvořily česká firma Geosan Group, italská Toto Costruzioni Generali a kazašská SP Sine Midas Stroy. Spolupráce mezi ŘSD a sdružením na konci loňského roku skončila. Modernizaci dokončí jiná firma, kterou ŘSD vybere na jaře. Práce budou pokračovat v létě. Původnímu zhotoviteli už bylo vyměřeno šest pokut za 60 milionů korun.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme