Problematický úsek D1 u Humpolce začne opravovat Skanska, oznámil Kremlík. Bez výběrového řízení

Tuto sobotu se začne nanovo opravovat problematický úsek dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem na Vysočině. Oznámil to ve čtvrtek ministr dopravy Vladimír Kremlík za ANO. Čtrnáctikilometrový úsek dálnice opraví Skanska za zhruba 640 milionů korun. A to přestože neprošla řádným výběrovým řízením. Celá modernizace D1 má být hotová v roce 2021, uvedl ředitel Ředitelství silnic a dálnic Pavol Kováčik.

Tento článek je více než rok starý.

Mirošovice Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ministr dopravy za ANO Vladimír Kremlík (vlevo) a nový generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Pavol Kováčik si prohlédli stav modernizovaného úseku dálnice D1 u Mirošovic

Ministr dopravy za ANO Vladimír Kremlík (vlevo) a nový generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Pavol Kováčik si prohlédli stav modernizovaného úseku dálnice D1 u Mirošovic | Foto: Josef Vostárek | Zdroj: ČTK

Mezinárodní stavební firma Skanska letos dokončí zahájené práce ve středním pásu a vymění zhruba polovinu vozovky v levém jízdním pásu. Silničáři firmu vybrali bez otevřené soutěže, zdržení by podle nich mohlo ohrozit provoz. K podání nabídky vyzvalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) sedm firem.

„Práce, které budou provedeny v letošním roce na dálnici, byly soutěženy ve zkráceném výběrovém řízení. K podání nabídky bylo vyzváno celkem sedm firem, které se již účastnily modernizace D1 na ostatních úsecích, kde provedly kvalitní práci. S nabídkou 640 milionů korun bez DPH zvítězila společnost Skanska,“ doplnilo na svém webu Ředitelství silnic a dálnic.

Opravy 14 kilometrů dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem začaly už loni v březnu. Zakázku za 1,75 miliardy korun tehdy dostalo sdružení tvořené českou firmou Geosan Group, italskou Toto Costruzioni Generali a kazašskou SP Sine Midas Stroy.

VIDEO: Šéf Ředitelství silnic a dálnic: Nejschopnější zaměstnance přeskupíme na klíčové projekty

Číst článek

Stavba však nabrala zpoždění, což pak zejména v prosinci způsobilo na dálnici problémy. Za hustého sněžení se v úseku tvořily kolony dlouhé desítky kilometrů. Stát pak stavebním firmám vypověděl smlouvu.

Zhotovitele dalších prací na tomto úseku bude ŘSD hledat v klasickém výběrovém řízení. Nutná je například dostavba nadjezdu na silnici třetí třídy mezi obcí Bystrá a městem Humpolec nebo modernizace zbylého úseku, který nyní Skanska neprovede. Hlavní stavební práce v tomto úseku by měly skončit v říjnu příštího roku.

Rozsáhlou modernizací nyní prochází také téměř osmikilometrový úsek mezi Mirošovicemi u Prahy a Hvězdonicemi na Benešovsku, který za 1,07 miliardy korun opravuje Eurovia.

Práce se naplno rozběhly letos na jaře, potrvají do roku 2021. „Byl jsem informován o tom, že harmonogram je dodržován a měl by být dodržen s tím, že v průběhu výstavby probíhá ze strany ŘSD průběžná každodenní kontrola a nebyly zjištěny žádné zásadní nedostatky v činnosti zhotovitele, řekl ministr dopravy Vladimír Kremlík.

Do čela Ředitelství silnic a dálnic nastoupil Pavol Kováčik. Jeho úkolem bude zrychlit výstavbu

Číst článek

Ministr ale není spokojen s plánovaným omezením dopravy na Hvězdonickém mostě přes řeku Sázavu. Na dvě zimní obdoby je podle něj na mostě plánováno omezení dopravy a snížení maximální povolené rychlosti na 80 kilometrů za hodinu.

Dvě zimní sezony z mého pohledu je situace příliš dlouhá, nekomfortní a riziková pro uživatele tohoto mostu. Budu chtít, aby ŘSD spolu se zhotovitelem tuto situaci řešilo a našlo řešení, které bude komfortní pro řidiče, dodal Kremlík.

Modernizace dálnice D1 je rozdělena do 20 úseků, 13 z nich je dokončeno, na čtyřech úsecích se pracuje, úsek u Humpolce bude pátým. U zbývajících dvou úseků se nyní koná výběrové řízení, skončit má letos. Zahájení prací se očekává příští rok.

„Tak, aby byl termín celkového dokončení rekonstrukce a modernizace dálnice D1 v roce 2021 splněn,“ prohlásil nový šéf ŘSD Pavol Kováčik.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme