Opravy problematického úseku D1 u Humpolce pokračují. Trojici firem nahradila Skanska

Na problematický úsek D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem se v sobotu vrátili dělníci. Pokračuje tam modernizace dálnice. Po problémech od ní v zimě odstoupilo mezinárodní konsorcium tří firem vedených českým Geosanem. Část zakázky svěřilo Ředitelství silnic a dálnic společnosti Skanska, a to bez řádného výběrového řízení. Vybíralo ji ze sedmi přímo oslovených firem. Další část oprav ještě ŘSD vysoutěží.

Humpolec (Aktualizováno: 12:58 11. 5. 2019) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Opravy problematického úseku D1 u Humpolce pokračují | Foto: Daniel Zach | Zdroj: Český rozhlas

„Ve směru na Brno v nejvýchodnější části tohoto úseku už dělníci rozmístili v pravém pruhu pro pomalou jízdu kužely a začali si připravovat staveniště,“ hlásil z místa kolem deváté hodiny ranní reportér Českého rozhlasu Vysočina Daniel Zach.

Problematický úsek D1 u Humpolce začne opravovat Skanska, oznámil Kremlík. Bez výběrového řízení

Číst článek

Stavební společnost Skanska chce na problematickém úseku dálnice D1 nejprve opravit nejhorší trhliny.

„Od zítřka a potažmo druhý víkend budeme dělat lokální opravy zpravidla v pomalém jízdním pruhu, někde v rychlém jízdním pruhu tak, abychom opravili největší díry a největší trhliny. A řidiči byli schopni využívat celou šířku vozovky, včetně zpevněné krajnice,“ popisuje za Skansku Michal Vozdecký.

Tyto opravy potrvají do 26. května. Do konce měsíce pak budou dělníci měnit dopravní značení, aby mohla naplno pokračovat rekonstrukce tohoto úseku dálnice.

Nevydařené opravy D1 na Vysočině

Opravy dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem začaly už loni v březnu. Zakázku za 1,75 miliardy korun tehdy dostalo sdružení tvořené českou firmou Geosan Group, italskou Toto Costruzioni Generali a kazašskou SP Sine Midas Stroy.

Opravy problematického úseku D1 u Humpolce pokračují | Foto: Daniel Zach | Zdroj: Český rozhlas

Stavba však nabrala zpoždění, což pak zejména v prosinci způsobilo na dálnici problémy. Za hustého sněžení se v úseku tvořily kolony dlouhé desítky kilometrů. Stát pak stavebním firmám vypověděl smlouvu.

Firma Skanska nevzešla z otevřené soutěže, ŘSD ji vybralo ve zrychleném výběrovém řízení. 

„Práce, které budou provedeny v letošním roce na dálnici, byly soutěženy ve zkráceném výběrovém řízení. K podání nabídky bylo vyzváno celkem sedm firem, které se již účastnily modernizace D1 na ostatních úsecích, kde provedly kvalitní práci. S nabídkou 640 milionů korun bez DPH zvítězila společnost Skanska,“ uvedlo na svém webu Ředitelství silnic a dálnic.

VIDEO: Šéf Ředitelství silnic a dálnic: Nejschopnější zaměstnance přeskupíme na klíčové projekty

Číst článek

Zhotovitele dalších prací na tomto úseku bude ŘSD hledat v klasickém výběrovém řízení. Nutná je například dostavba nadjezdu na silnici třetí třídy mezi obcí Bystrá a městem Humpolec nebo modernizace zbylého úseku, který nyní Skanska neprovede. 

Úsek dálnice opraví Skanska za zhruba 640 milionů korun. Hlavní stavební práce mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem by měly být hotové ke konci příštího roku.

Celá modernizace D1 má být hotová v roce 2021, uvedl před časem nový ředitel Ředitelství silnic a dálnic Pavol Kováčik. Rozdělena je celkem do 20 úseků, 13 z nich je dokončeno, na pěti se pracuje. U zbývajících dvou úseků probíhá výběrové řízení.

daz, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme