Dálnice D1 projde na jaře rozsáhlou rekonstrukcí

Nejdůležitější dálniční tah v Česku, D1, by měla od jara příštího projít rozsáhlou a urychlenou rekonstrukcí, oznámilo dnes ministerstvo dopravy. Rekonstrukce zjevně souvisí s problémy, které ve středu zaskočily řadu řidičů na 52. kilometru ve směru na Brno. Asi desítka řidičů si poškodila auto na deseticentimetrové trhlině, když praskl povrch celého dálničního pruhu.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dálnice D1 - prasklá vozovka | Foto: Pavel Pavlas

Ředitelství silnic a dálnic původně uvedlo, že tento „schod“ ve vozovce bude opraven do pondělí, pak ale byl termín posunut až do konce příštího týdne.

„V inkriminovaném úseku po bližším ohledání a odvrtání těch vrstev se ukázalo, že jej nelze opravit jenom zbroušením schodu, který tam vznikl poklesem nebo vystoupením jedné desky, ale že se jedná o poruchu, která je přes oba jízdní pruhy, a proto je třeba tu část vozovky vybourat a položit nový CB kryt,“ vysvětlil generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jiří Švorc.

Přehrát

00:00 / 00:00

Generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jiří Švorc mluví o rekonstrukci dálnice D1 v Ozvěnách dne na Radiožurnálu.mp3

Dodal, že práce již začaly a jejich dokončení se předpokládá v závěru příštího týdne. Současně věří, že opravené místo vydrží až do plánované opravy dálnice.

Přední expert, profesor František Lehovec z katedry silničních staveb na ČVUT připomíná, že 35 let stará dálnice už je deset let za svou životností.

V této souvislosti Jiří Švorc uvedl, že nelze vyloučit, že podobné závady jako ta středeční se mohou v nejbližším období při určitých povětrnostních podmínkách objevit i na jiných úsecích dálnice D1, například v horkých dnech.

„V posledních měsících podnikáme veškeré kroky, aby se příprava rekonstrukce dálnice v úseku Mirošovice – Kývalka urychlily. Je to skutečně v tuto chvíli priorita, protože je to jediná tranzitní a páteřní komunikace České republiky,“ řekl.

Rekonstrukce bude podle jeho slov nákladná, současné propočty se pohybují na více než 21 miliardách korun. Náročná bude také z hlediska organizace, protože v mnoha úsecích nemá D1 žádnou objízdnou alternativu a šířkově je uspořádaná tak, že se dá doprava vést pouze ve třech jízdních pruzích.

„Je to akce, která bude trvat několik let a bude to asi nejsložitější rekonstrukcí, kterou Česká republika zažila,“ dodal Jiří Švorc.

Veronika Sedláčková, Eva Presová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme