Stavba Severní spojky v Českých Budějovicích bude mít zpoždění, krajský úřad zrušil územní rozhodnutí

Stavba silnice Severní spojka v Českých Budějovicích, jejíž náklady jsou 2,3 miliardy korun, bude mít zpoždění. Krajský úřad zrušil územní rozhodnutí a vrátil ho stavebnímu úřadu k novému projednání. Kdy se téměř 2,5 kilometru dlouhá silnice, která má odvést dopravu z centra města, začne stavět, není jasné, řekla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Nina Ledvinová. ŘSD je investorem stavby, jež se napojí na D3. Práce by měly trvat tři roky.

České Budějovice Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dálnice | Foto: David Peltán | Zdroj: MAFRA / Profimedia

Náměstek českobudějovického primátora pro dopravu Viktor Lavička (ANO) řekl, že k územnímu rozhodnutí dala nesouhlasná stanoviska Policie ČR. Některé se týkají kapacity, například křižovatky ulic Pražská - Nemanická, kde je doprava větší, než je kapacitně připraven projekt Severní spojky.

„Analyzujeme to. Pro město je to zásadní komunikace. Město může pomoci pouze tím, že pomůže s výkupem některých pozemků, objektů, ale zásadní vliv na stavbu nemá,“ řekl Lavička.

Zaplatí čínské firmy část D3? Zeman má v zahraničí jednat i o stavbě dálnice mezi Prahou a Táborem

Číst článek

Předseda jihočeské ODS Martin Kuba ve středu novinářům řekl, že ŘSD chtělo začít stavět Severní spojku v roce 2020; mluvčí ŘSD se k termínům nevyjádřila.

Stavební úřad vydal územní rozhodnutí 5. listopadu 2018, krajský úřad ho zrušil letos 8. srpna.

„Severní spojka je důležitá především pro převedení dopravy z centra Českých Budějovic. Bez stavby Severní spojky bude nadále situace ve městě na pokraji únosnosti, protože napojení na D3 z I/20, potažmo z D4 bude stále vedené přes vnitřní městský okruh,“ uvedla Ledvinová.

40 tisíc aut denně

Severní spojka bude přeložkou silnice I/20 od obchodního centra Globus k Pražské třídě. ŘSD uvedlo, že to bude odlehčovací trasa, alternativní propojení silnic I/20 a I/34. Převede tranzitní dopravu, silnici využijí i místní, protože na severu města chybí most přes Vltavu. Místo dosavadního křížení silnice s tratí v Nemanické ulici vznikne podjezd.

Zástupci ODS ve středu novinářům řekli, že námitky proti stavbě mají i firmy z Nemanické ulice, že přijdou o parkovací místa, omezí se jim vjezd do areálů.

„Nikdo z náměstků ani primátor nebyli v roce 2018 na projednávání územního rozhodnutí, nikdo neinformoval zastupitele, že tato zásadní stavba má problém,“ řekl Kuba, který se už sešel se zástupci ŘSD.

Podle ODS nemůže D3 ve městě fungovat bez Severní spojky a naopak. „Na levém břehu Vltavy bydlí 40 procent obyvatel města. Musí se dostat přes řeku, aby se na dálnici vůbec dostali, kombinuje se tu tranzit a vnitroměstská doprava,“ řekl Kuba.

Podle sčítání aut z roku 2016 projede denně po I/3 v místě Dlouhá louka přes 40 tisíc aut.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme