Dálnice D8 přes České středohoří se řidiči zřejmě hned tak nedočkají

Zástupci Ústeckého kraje, ministerstva dopravy, Ředitelství silnic a dálnic a ekologických sdružení se v pondělí v Ústí nad Labem nedohodli na tom, jestli má zmíněný úsek vést po zemi nebo pod zemí.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Výstavba dálnice

Výstavba dálnice

Jednání svolal hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc a ten také zhodnotil jeho výsledek: "Ekologické organizace dají ruce pryč od části dálnice 807, a to opravdu nejenom sliby. A k části 805, to znamená Řehlovice - Lovosice, se budeme dále scházet a řešit problém pouze zhruba 3,5km úseku pod vrchem Kubačka."

Dostavbu dálnice D8 bude řešit zastupitelstvo Ústeckého kraje, jen to totiž může schválit změnu krajského územního plánu, které si nový projekt na tunel pod Kubačkou vyžádá. Ke zvážení má pouze dvě varianty. Pokud setrvá na u původního projektu Ředitelství silnic a dálnic, budou Děti Země pokračovat v žalobách a průtazích. K tomu se vyjádřil jejich šéf, Miroslav Patrik.

"Schválením územního plánu s tunelem Kubačka lze nejistotu v podobě našich aktivit a aktivit soudu omezit na minimum nebo na na nulu a už to bude vše záviset na investorovi."

Variantu Dětí Země, tedy tříkilometrový tunel místo dvou původních není pro stavitele problém, potvrdil to Ředitelství Silnic a dálnic Alois Lichnovský: "My samozřejmě jsme schopni připraviti jakoukoli stavbu, takže lze připravit i tunel Kubačka, ale je to otázka těch let."

Milan Kopp, Věra Pfeifferová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme