Další opatření na plzeňském dálniční obchvatu
Nebezpečný úsek plzeňského obchvatu mezi Ejpovicemi a Černicemi má být do zítřka osazen speciálními vodícími deskami. Přichází tak na řadu další bezpečnostní opatření, které má zabránit tragickým nehodám. Za jeden měsíc od zahájení provozu na tomto úseku totiž zemřeli už čtyři lidé.
Jak Českému rozhlasu řekl náměstek plzeňského primátora Petr Náhlík, bezpečnostních opatření bude ještě víc: "Do pátku tohoto týdne budou na tomto úseku osazeny vodící desky na samostatných podstavcích vzdálených od sebe zhruba 18 metrů. Pokud to klimatické podmínky dovolí, bude provedeno žluté vodorovné dopravní značení tvořené dvojitou plnou čárou, které je platné na dálnicích. Třetím opatřením pak je, že v případě kalamitního stavu bude celý úsek obchvatu uzavřen z důvodu bezpečnosti pracovníků zimní údržby," konstatoval Náhlík.
První nehoda s tragickými následky se mezi Letkovem a Černicemi stala 29. prosince. Český řidič tehdy v místě obousměrného provozu předjížděl kolonu vozidel, nestačil se včas zařadit zpět do svého pruhu a srazil se s vozidlem italského řidiče.
Z rozhodnutí ministerstva dopravy byly pak na nebezpečném úseku instalovány informativní značky zdůrazňující obousměrnost silnice. Hned v sobotu si ale obchvat vyžádal čtvrtou oběť, když do rumunského kamionu čelně narazil vůz řízený devětatřicetiletým řidičem. "Takhle to nemůže zůstat," uvedl ministr dopravy Milan Šimonovský, který žádal rychlé řešení.
Kromě zákazu předjíždění tak bude na silnici vyznačena plná nepřerušovaná čára. Má více zviditelnit skutečnost, že provoz je zatím veden jen v polovině dálnice, a to obousměrně. Podle Šimonovského bylo dosavadní značení v pořádku a vinu na smrtelných nehodách nesou řidiči bezohlednou jízdou. "Všichni se shodli na tom, že toto dopravní značení je dostatečné a to, co děláme nyní, je krok směrem ke zvýšení bezpečnosti, který bude všechny slušné řidiče obtěžovat, ale potřebné bude."