Podle Babiše může být Ťok i v nové vládě. Ministr to nekomentoval

Premiér v demisi Andrej Babiš nevyloučil, že současný ministr dopravy Dan Ťok (oba ANO) bude pokračovat i v nové vládě, kterou by mělo sestavit hnutí ANO se sociálními demokraty s podporou komunistů. Ministr dříve uváděl, že necítí podporu ANO v kauze mýtného tendru, proto nechtěl pokračovat.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Premiér v demisi a šéf hnutí ANO Andrej Babiš a ministr dopravy v demisi za ANO Dan Ťok

Premiér v demisi a šéf hnutí ANO Andrej Babiš a ministr dopravy v demisi za ANO Dan Ťok | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: Český rozhlas

Andrej Babiš v pondělí řekl, že Dana Ťoka v mýtu podporuje. Nicméně současně uvedl, že jeho podporu má například i ministr spravedlnosti Robert Pelikán (ANO), který chce skončit v politice. Ťok se podrobněji vyjádřit odmítl.

Ťok: S jídlem roste chuť, požadavky komunistů se můžou dál stupňovat

Číst článek

V polovině května Ťok řekl, že už nechce být ministrem v příští vládě, mimo jiné kvůli stupňujícím se požadavkům komunistů. Navíc v té době cítil slabou podporu od hnutí ANO v prosazování tendru na výběr mýta.

Odchod ze sněmovny?

V rozhovoru pro ČTK tehdy uvedl, že zvažuje i odchod ze sněmovny, kam byl zvolen v říjnových volbách. Dodal, že se své rozhodnutí revidovat nechystá. „Muselo by se něco zásadního stát, kdyby premiér chtěl a přišel s tím, že podpora v mýtu bude zcela zásadní, protože tady jde o tu podporu, můžeme se o tom bavit, ale vůbec to nepředpokládám,“ konstatoval. K Ťokovi mají výhrady komunisté i sociální demokraté.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) v květnu zrušil, zatím nepravomocně, současný tendr na provozovatele mýtného systému po roce 2019. Ministerstvo dopravy v tendru vybralo konsorcium firem CzechToll ze skupiny PPF miliardáře Petra Kellnera a slovenský SkyToll.

S cenou 10,75 miliardy korun měla deset let s použitím satelitní technologie vybírat a spravovat mýtné na dálnicích a silnicích první třídy. Soutěže se účastnily ještě současný provozovatel Kapsch, maďarský National Toll Payment Services a německá firma T-Systems. Ministerstvo dopravy nyní řeší náhradní varianty řešení mýtného systému.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme