‚Nešlo vzít pilku a jít odřezávat.‘ U českých dálnic stále zůstává 700 nelegálních billboardů

Podél českých dálnic stále stojí nelegální billboardy, přestože je zákon před rokem zakázal. Jak ukazují aktuální čísla ministerstva dopravy, stát nebo samotné reklamní firmy zatím odstranily asi jen 700 nelegálních reklamních ploch. Dalších přibližně 700 však na dálnicích stále zůstává.

Loděnice (Beroun) (Aktualizováno: 17:15 29. 8. 2018) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Odstraňování reklamních ploch u dálnice | Foto: Michal Krumphanzl | Zdroj: ČTK

Stát je kvůli pomalému odstraňování billboardů dlouhodobě terčem kritiky. Podle ministra dopravy Dana Ťoka (za hnutí ANO) je hlavním problémem liknavost některých majitelů, kteří neplní svou povinnost. „Rozhodně nešlo postupovat tak, že bychom po uplynutí zákonné lhůty pro odstranění reklamních nosičů mohli vzít pilku a jít odřezávat,“ uvedl.

Rok po zavedení zákona zmizela z okolí vozovek polovina billboardů. Některé firmy stále reklamu prodávají

Číst článek

Ministr se ve středu kvůli dalšímu postupu sešel na dálnici D5 s největším majitelem reklamních ploch.

Ťok na místě nejdřív řekl, že největší společnost stihne odstranit všechny své poutače do konce září. Pak ale dodal, že se resortu nedaří přimět k odstranění svých reklam menší firmy, které se vyhýbají doručení výzev.

„Ten člověk prostě mění svoji adresu jako trestanec, který se vyhýbá převzetí obsílky,“ řekl ministr.

Problémy s doručením

Jako příklad uvedl ministr dopravy Ťok velký billboard od společnosti A.C.E. Media, který stojí na vysokém sloupu právě na dálnici D5 u Loděnic. Jsou na něm dvě reklamy. Nikdo ze společnosti A.C.E. Media se k události nechtěl vyjádřit.

Šéf resortu chce výzvy k odstranění doručovat takzvaným opatrovníkům. „Pro každého budeme muset udělat speciální opatrovnickou osobu, které to doručíme, a ta udělá fikci doručení. To jsou věci, které zákon umožňuje,“ dodal.

Ministr dopravy Dan Ťok (hnutí ANO) u dálnice D5 | Foto: Michal Krumphanzl | Zdroj: ČTK

Jestliže i poté některé firmy své plochy neodstraní, budou je opět likvidovat silničáři. Podle Františka Sedláčka z Ředitelství silnic a dálnic bude například likvidace obřích reklam na sloupech technicky složitá a velmi nákladná.

„Bourání tohoto billboardu vyžaduje speciální práce, především používáme specialisty na práci ve výškách. Snesení je samozřejmě drahá záležitost. Když si spočítáme objem zařízení, odstranění jde do desítek milionů,“ vysvětlil.

Luděk Hubáček Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme