Datové schránky se od Nového otevřely i komerčním zprávám

Po dvouměsíčním ostrém provozu, zaznamenaly datové schránky další změnu - od Nového roku je jimi možné posílat i elektronické faktury. Česká pošta už zveřejnila kolik to bude stát. Další rozšíření služeb pak datové schránky nabídnou od 1. července.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Datové schránky

Datové schránky | Foto: Ministerstvo vnitra ČR

Loňský listopadový start datových schránek provázely rozpaky, ale i velká očekávání. Podle mluvčí České pošty Marty Selicharové se dá říct, že systém datových schránek funguje naplno.

"Do 27. prosince bylo prostřednictvím datových schránek odesláno víc než dva miliony čtyři sta tisíc datových zpráv. To svědčí o tom, že lidé opravdu tento systém využívají. Celkem bylo k tomto datu zpřístupněných 366 758 datových schránek," přiblížila Selicharová.

Přehrát

00:00 / 00:00

Česká pošta začala od Nového roku doručovat do datových schránek komerční zprávy.

Zatím ale sloužily jen pro komunikaci úřadů s podniky zapsanými v obchodním rejstříku. Nyní přichází novinka - Česká pošta začíná od ledna do datových schránek firem i fyzických osob doručovat i komerční datové zprávy - zatím elektronické faktury a výzvy k zaplacení.

"Odeslání jedné poštovní datové zprávy bude stát 15,04 korun bez DPH. Pak se bude platit měsíční poplatek za využívání služby. Jeho výše bude závislá na počtu odeslaných zpráv v jednom měsíci. Pokud vlastník datové schránky odešle 1 až 10 datových zpráv, zaplatí 50 Kč, pokud to bude 11 až 50, tak to bude 35 Kč a pokud to bude víc než 50, tak zaplatí 20 Kč měsíčně," upřesnila mluvčí.

Duchovní otec systému datových schránek a náměstek ministryně spravedlnosti Zdeněk Zajíček očekává, že do datových schránek budou chodit třeba faktury od mobilních operátorů. "Vypadá, že to bude pro ně výhodnější než tisknout a rozesílat obálky."

Přijímání poštovních datových zpráv si uživatelé datových schránek musí podle mluvčí České pošty aktivovat na internetových stránkách České pošty.

Datovou schránku mají ze zákona zřízenou subjekty zapsané v obchodním rejstříku. Kdo ji zatím nemá, tak si o ni může zažádat. Od 1 . července letošního roku pak bude možné do datové schránky doručovat nejen faktury, ale jakékoli písemnosti.

Katarína Brezovská, Zbyněk Zykmund Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme