Delegace z Moravskoslezského kraje míří za Bártou. Kvůli škrtům

Zástupci Moravskoslezského kraje dnes chtějí přimět ministra dopravy , aby změnil své rozhodnutí o zastavení silničních staveb na severu Moravy. Města a obce jeho krok šokoval a považují ho za nepřijatelný.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ministr dopravy Vít Bárta (Věci veřejné)

Ministr dopravy Vít Bárta (Věci veřejné) | Foto: Tomáš Adamec

Bárta minulý týden zveřejnil seznam silnic, které se kvůli úsporám zatím nedostaví. Úspory se dotknou například rozestavěného tahu mezi Ostravou a Opavou, dvou dálniční přivaděčů v krajském městě nebo obchvatu Bohumína a také stavby takzvané prodloužené Místecké, která má propojit hlavní tah mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem s dálnicí D1.

Přehrát

00:00 / 00:00

S čím jede za ministrem Bártou vysvětloval na Radiožurnálu náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu Miroslav Novák

Podle náměstka hejtmana Miroslava Nováka je situace v těchto městech už dnes komplikovaná.

„Pan ministr by se měl především podívat do Bohumína nebo do Ostravy, co se v rámci těchto investičních akcí děje. Jak jsou uzavřeny komunikace, kterou jsou jinak místními páteřními komunikacemi. Díky tomuto pozastavení bude kalamitní situace protáhnuta o několik dalších let,“ upozorňuje Novák.

Například v místní části Bohumína Skřečoni je rozestavěný most a obchvat. Tato stavba patří k těm, které ministr dopravy Vít Bárta (VV) stopnul. Lidé se proti tomu bouří. Už teď auta a kamiony jezdí přes centrum města.

To s sebou nese prach a hlučnost. Teď nikdo neví, kdy to skončí. Místním lidem se nelíbí, že nejvíce zastavených staveb, je právě na severu Moravy.


Zvětšit mapu

„Když se jednou něco začne, tak by se to mělo dodělat. Jaký to má potom význam. Já myslím, že by se to mělo rozhodovat stejnou mírou. Je jedno, jestli je to v Čechách nebo na Moravě,“ podotkla jedna z kolemjdoucích.

„Vždycky se šetří nejvíc na Moravě. Vždycky to jde nejvíc na Prahu, na Čechy a pak až co zůstane, to dostane Morava,“ doplňuje jedna z obyvatelek.

„Věřím, že argumenty, které přineseme, přesvědčíme pana ministra, aby zvrátil své rozhodnutí. Otázka životního prostředí je v našem regionu problémem číslo jedna. A s životním prostředím souvisí i dopravní stavby,“ dodává Novák.

Podle něj by dlouhodobé zastavení dopravních staveb znamenalo kromě velké zátěže pro dopravu i ohrožení mobility pracovní síly, což by vedlo ke zvýšení nezaměstnanosti.

Do Prahy za ministrem dopravy proto míří pět mužů a jedna žena. Delegace Moravskoslezského kraje chce Víta Bártu přesvědčit, aby své rozhodnutí změnil.

Andrea Brtníková, Lucie Husárová 1, Michal Schoffer, Jan Piroch, ak Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme