Deset klientů Komerční banky přišlo o peníze

Deseti klientům Komerční banky zmizely z účtu peníze. Konta vykrádal zřejmě mezinárodní gang. Informoval o tom deník Právo, který tvrdí, že se zloději nabourali do vnitřního bankovního systému a peníze převedli přes prostředníky do zahraničí. Případem se začala zabývat policie.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Komerční banka

Komerční banka | Foto: Marián Vojtek

Komerční banka ústy své mluvčí Romany Ondrůškové důrazně odmítá, že zloději narušili vnitřní bankovní systémy. Podvodníci podle ní zneužili nástroje internetového bankovnictví na osobních počítačích klientů.

"Vnitřní systémy banky nebyly v žádném případě narušeny. Komerční banka zaznamenala 10 případů klientů, u kterých se objevily pokusy o zneužití jejich osobních počítačů. Banka je se všemi dotčenými klienty v kontaktu, neoprávněně odčerpané prostředky jsme už klientům plně nahradili," uvedla mluvčí banky Romana Ondrůšková.

To Českému rozhlasu potvrdil i jeden z poškozených majitelů účtu, jednatel dobřanské pekárny Robert Fonhauser: "Komerční banka se zachovala dobře. Ztrátu uhradila v plné výši."

Na tom, že zloději zneužili údaje v osobních počítačích se shodují i oslovení odborníci. Například i odborník na počítačovou kriminalitu Vladimír Smejkal. Podle jeho informací nešlo o nastrčeného člověka v bance, ale o zneužití internetového bankovnictví.

Případ teď řeší policie: "Mohu v tuto chvíli potvrdit, že pražská policejní správa tento případ Komerční banky převzala a bude ho šetřit. Zatím žádné informace, které by se mohly poskytnout médiím, nemáme k dispozici," řekla Radiožurnálu mluvčí Eva Brožová.

Každopádně, podle informací Českého rozhlasu 1 - Radiožurnálu, měla Komerční banka podobné potíže se zneužíváním klientských účtů už v minulosti. Několikrát se jejím případem zabýval finanční arbitr České republiky Otakar Schlossberger.

Nejvíce se asi veřejnosti do paměti zapsala loňská kauza, kdy arbitr rozhodl, že banka musí zákazníkovi zaplatit 280 tisíc korun, které mu přes internetové bankovnictví ukradl neznámý pachatel.

"Ty nálezy, které jsem vydal, byly odsuzující a příslušnou instituci odsoudily s odůvodněním na porušení obchodního zákoníku s provázaností na nedostatečnou ochranu peněžních prostředků klienta na účtu a nedostatečnou informovanost pro zabezpečení počítače proti napadení z třetí strany," potvrdil Schlossberger.

I ostatní banky přiznávají, že mají se zneužitím osobních údajů v elektronickém bankovnictví zkušenosti. Proto doporučují lidem, aby své osobní údaje a přístupová hesla bedlivě chránili.

Alžběta Havlová, Ondřej Kubala, Marie Matúšů Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme