Dětský psycholog: "Do vyučování mobil nepatří"

Do školy si s sebou stále více dětí vedle sešitů a učebnic bere také mobilní telefon. Výjimkou nejsou ani prvňáčci. Pro rodiče je přístroj pojistkou, pomocí níž mohou svého potomka snadněji kontrolovat. Učitelé si ale stěžují, že žáci jsou kvůli mobilům roztěkanější a děti, které vlastní levnější model, jsou terčem posměchu ostatních.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Mobilní telefon. Ilustrační foto.

Mobilní telefon. Ilustrační foto. | Foto: Tomáš Adamec

Podle dětského psychologa Václava Mertina neexistuje doporučení, kdy by měl začít mobil patřit do dětských ruček. „Neomezoval bych je. Jak se rozhodnou, je věc rodičů,“ míní.

Přehrát

00:00 / 00:00

Dětský psycholog Václav Mertin o přítomnosti mobilů ve vyučování

„Někdy mobil možná ani není potřeba, ale rodiče mají pocit, že dítě lépe kontrolují a jsou tak jistější,“ říká psycholog.

Jak také dodává, malé dítě telefon nevnímá jako nepříjemné pouto k rodičům, ale jako běžnou věc. „Rodiče řeknou: ´Tady máš klíče, desetikorunu, mobil, kdyby něco, zavolej nebo já zavolám tobě.´“

Velkým problémem je ale podle Václava Mertina používání telefonů v hodině. „Do školy mobil patří, ale do vyučování ne. „Myslím si, že pravidla by měla být dána jasně – o přestávce si telefonuj, ale o hodině ne. Pokud by bylo toto pravidlo porušeno, je třeba, aby škola dopředu vyhlásila, co v takovém případu dělat,“ uzavírá dětský psycholog Václav Mertin.

Veronika Sedláčková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme