Při elektronické komunikaci s úřady musí lidé dál zadávat informace, které už stát má

Po více než roce od spuštění funguje jednotná přihlašovací identita k elektronickým službám státu jen v několika aplikacích. Když chtějí lidé úřady o něco požádat po internetu, musí opakovaně zadávat základní údaje, jako je třeba datum narození.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Když chtějí lidé úřady o něco požádat po internetu, musí opakovaně zadávat základní údaje (ilustrační foto). | Zdroj: Fotobanka Pixabay

Úřady by měly údaje o lidech přebírat ze systému základních registrů. Podle zakladatele serveru Hlídač státu Michala Bláhy ale stát neumí jednotlivé aplikace propojovat.

Digitální komunikace se všemi úřady? ‚Do pěti let se to stihnout dát,‘ říká odborník

Číst článek

„Vznikají u nás dobré věci, ale jsou izolované. Chybí nám jejich vzájemné provázání, aby na sebe navazovaly nebo vypadaly stejně,“ řekl pro Radiožurnál Bláha.

V komunikaci s úřady by měla pomoct i takzvaná e-identita - tedy elektronický občanský průkaz, přihlášení pomocí datové schránky nebo jménem a heslem.

Vládní zmocněnec pro digitalizaci Vladimír Dzurilla říká, že její součástí bude v budoucnu i přihlášení přes internetové bankovnictví. „Když budeme mít bankovní identitu, tak máme okamžitě pět a půl milionu uživatelů, kteří budou moci přistupovat ke službám státu,“ uvedl.

Jednotné přihlášení využívá třeba Daňový portál nebo Česká správa sociálního zabezpečení.

Jan Nevola Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme