Pro žáky se chystají letní kempy. Budou dobrovolné a zdarma, tvrdí prezident asociace ředitelů Černý

Jak se školy připravují na návrat studentů do lavic? Zvládnou plošné testování žáků? Jak velkou komplikací bude rotační výuka na prvním stupni? A jak by měl vypadat několikaletý plán doučování, který chystá ministerstvo školství? Hostem Tomáše Pancíře ve Dvaceti minutách Radiožurnálu byl prezident Asociace ředitelů základních škol Michal Černý.

Tento článek je více než rok starý.

dvacet minut Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ředitel Masarykovy školy v Praze-Klánovicích Michal Černý

Ředitel Masarykovy školy v Praze-Klánovicích Michal Černý | Foto: Kateřina Součková | Zdroj: Český rozhlas

Odborníci upozorňují, že distanční výuka prohloubila nerovnost mezi žáky. Ministr školství Robert Plaga (za ANO) minulý týden mluvil o tom, že chystá plán doučování, který bude trvat dva až tři roky. Máte nějaké zprávy o tom, co konkrétně v něm bude?
Určitě tam budou nějaké letní kempy. To jsme řešili s panem náměstkem zrovna dnes.

Přehrát

00:00 / 00:00

Poslechněte si celý rozhovor s prezidentem Asociace ředitelů základních škol Michalem Černým

Budou ty kempy povinné?
Budou dobrovolné a měly by být zdarma, což je dobré, protože by to mohlo pomoct těm dětem, které na tom nejsou sociálně dobře a přitom potřebují pomoc.

Je dobře, že budou dobrovolné? Neměly by být v některých případech povinné?
V některých případech by to určitě pomohlo. Bojím se ale, že to z právního hlediska není možné.

Jak velké množství žáků se na ně dostane? Bavili jste se o nějakém rozsahu?
Vzhledem k tomu, že se s nimi počítá na delší dobu, tak by bylo dobré, kdyby se tam dostaly všechny děti, které to potřebují. Podle mého odhadu je to až čtvrtina dětí.

Počítáte s nějakým speciálním doučováním v rámci běžného školního týdne?
Určitě a mám dokonce informace z ministerstva, že se chystá finanční injekce, která by měla toto doučování podpořit.

V situaci, kdy potvrzujete, že rozdíly mezi žáky jsou, nebylo by dobré, kdyby víc žáků opakovalo celý ročník?
Já jsem rozhodně proti plošnému opakování. Protože když se bavíme o tom, že čtvrtina dětí měla problémy, tak jsou tady další tři čtvrtiny dětí, které to lépe nebo úplně bez problémů zvládly. A u nich opravdu není nutné, aby ten ročník opakovaly. Ale tady je problém, že ve školách na toto dělení nejsou technické podmínky - někdě není o ročník níž místo a proto není, kde by si ty děti vzdělání doplnily. Ale tam kde ty podmínky jsou, by to dle mého názoru mělo nastat. Problém je v legislativě, kdy dítě nemůže jen tak opakovat ročník pouze proto, že si to rodič zamane. Legislativně je dáno, že dítě může opakovat pouze v případě, když propadne.

Tomáš Pancíř, vla Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme