Neochota ke vzdělávání na dálku nebo chybějící internet. Tisíce žáků se nezúčastnily distanční výuky
Do distanční výuky se v prvním pololetí tohoto školního roku nezapojilo 11 300 žáků. Šetřením mezi řediteli všech veřejných základních škol a víceletých gymnázií to zjistilo ministerstvo školství. Mimo vzdělávací systém tak bylo jedno procento školou povinných dětí.
Většinou za tím byla podle ředitelů neochota ze strany rodičů a žáků zúčastnit se výuky na dálku.
„Takových případů evidují přes 7 tisíc,“ upřesňuje mluvčí resortu školství Aneta Lednová. Dalším tisícům žáků chybělo připojení k internetu nebo technické vybavení. Naprostá většina škol je s technickým zázemím pro učitele i děti spokojena.
„Školy si pořídily přes 70 tisíc mobilních digitálních zařízení. Celkem školy žákům zapůjčily 41 tisíc zařízení,“ doplňuje Lednová.
Vybavení nestačí
Ministerstvo zjišťovalo, jak školy využily dotaci přes 1,3 miliardy korun na pořízení IT vybavení. Podle programového ředitele Informačního centra o vzdělávání EDUin Miroslava Hřebeckého tyto peníze pomohly zapojit do online výuky i děti, které chyběly na jaře. Česká školní inspekce jich tehdy napočítala přibližně 10 tisíc.
Zájmové, pohybové, ale i vzdělávací aktivity. Žákům mají o prázdninách pomoci doučovací kempy
Číst článek
„Na podzim se podařilo sanovat deficity technologické, nicméně zase nám narostly důsledky špatného rodinného zázemí a objevily se tam děti, které postupně ze vzdělávání vypadly,“ říká Hřebecký.
Dodává ale, že IT vybavení samo o sobě pomoct nemusí. Problém je v tom, že ne všichni ho umí v online výuce využívat. Doučování znevýhodněných dětí by teď mělo být podle Hřebeckého prioritou.