Po dálnici až do Hradce Králové. Silničáři po letech otevřeli nový úsek D11, omezení tím nemizí

Po letech čekání řidiči dojedou po dálnici až do Hradce Králové. Silničáři otevřeli úsek nový D11 dlouhý 3,7 kilometru. Výstavbu zdržely spory o pozemky. Omezení mají trvat do Vánoc.

Hradec Králové (Aktualizováno: 17:04 21. 8. 2017) Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

„Poslední stavební povolení, které jsme dostali na dostavbu tohoto úseku, jsme obdrželi na sklonku roku 2015. Do té doby jsme řešili problémy s pozemky, byly velmi komplikované,“ říká Ján Rýdl z oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic s tím, že ředitelství doufá, že podobné situace už nebude muset řešit.

Provoz po dálnici začal zhruba ve 14.30. ŘSD upozorňuje, že provoz na novém úseku bude několik měsíců omezený kvůli úpravě v místě dosud fungujícího provizorního sjezdu u Libišan. Práce, kvůli nimž je jízda po dálnici svedena do jednoho jízdního pruhu, by měly skončit do Vánoc.

Ministerstvo plánuje nové úseky dálnic, dopravní revoluci čekají v Hradci

Číst článek

Stavba dálnice D11 od Prahy skončila v roce 2006 těsně před Hradcem Králové, zhruba 1,3 kilometru již postavené dálnice nebylo možné využívat. Nutné bylo vyřešit nevykoupené pozemky farmářky Ludmily Havránkové a dokončit jednání se stavební firmou.

Stavba posledního 2,4 kilometru dlouhého úseku dálnice začala v roce 2014, celkem dostavba dálnice přišla na 882 milionů korun.

Pozemek, který chce církev

Všechny pozemky potřebné pro dostavení dálnice ještě vykoupené nejsou. „Na úseku 11.07 nám ještě chybí pozemek na hlavní trase, o který v současné době usiluje církev. Dochází tam k jednání, věříme v dobrý konec a dohodu s církví,“ říká Pavla Černá, vedoucí projektového týmu D11. Podle ní zároveň chybí ještě jeden pozemek na přivaděči - ten se vyvlastňuje.

Zprovoznění nového 3,7 kilometru dlouhého úseku dálnice přináší změny i v nákladní dopravě. Kamiony už nebudou muset sjíždět u Nového Města nedaleko Chlumce nad Cidlinou a budou pokračovat dál směrem na Hradec. V současnosti je dálnice dlouhá víc než 90,5 kilometru. 

Ministr dopravy Dan Ťok za ANO ve svém pondělním projevu uvedl, že stát nedokáže prosadit veřejný zájem dostatečně razantně, a proto stavba trvala tak dlouho.

„Jsem si jistý, že je potřeba, abychom takovéto zdržování nebo obstrukce na jakýchkoliv stavbách dokázali překonat," řekl Ťok.

„My nechceme být neekologičtí, my nechceme udělat znárodnění, my chceme se všemi majiteli pozemků slušně vyrovnat a jenom chceme stavět ve veřejném zájmu.“

Dan Ťok

Podle něj je v České republice v této oblasti nedostatečná legislativa, výrazně jednodušší by měla být i příprava staveb.

Dálnice D11 by od Hradce Králové měla pokračovat dál na Jaroměř a poté k polským hranicím v Královci u Trutnova, kde se má napojit na budovanou polskou silnici S3. Výstavba dalších úseků z Hradce Králové na Jaroměř měla začít do konce letošního roku, stavební povolení ale napadlo rozkladem hnutí Děti Země. Podle ministra Ťoka by se mohlo začít stavět na jaře příštího roku.

„My jsme dneska v situaci, že kde budeme připraveni, tam budeme stavět. Takže když bude připravený úsek na hranici dříve než ty úseky mezitím, tak začneme tam," dodal Ťok.

Martin Pařízek, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme