Do pěti let by měl razantně klesnout počet billboardů u hlavních tahů

Do pěti let by se měl razantně omezit počet reklamních billboardů u hlavních tahů! Od soboty totiž platí novela zákona o pozemních komunikacích.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

reklamy u silnice

reklamy u silnice | Foto: Jan Rosenauer

Reklama by měla zmizet z 250metrového pásu podél silnic mimo poutače blízko motelů či restaurací. Odborníci odhadují, že by mohlo být odstraněno 15 až 20 procent z nyní registrovaných zhruba 20 000 venkovních reklamních ploch.

Billboardy zůstanou u silnic II. a III. třídy. Poslanci se nakonec přiklonili k senátní verzi, přestože původní návrh počítal s úplným zákazem reklamních ploch u všech silnic.

Podle dřívějšího vyjádření místopředsedkyně senátního hospodářského výboru Veroniky Vrecionové (ODS) by úplný zákaz vedl k výpadkům pro státní rozpočet na příjmech z daní.

Podle odpůrců poutačů jsou billboardy nebezpečné; při opuštění vozovky totiž hrozí náraz do konstrukce billboardu a reklama také odvádí pozornost řidiče. Billboardy jsou podle nich navíc ošklivé a neekologické.

Novela zákona o pozemních komunikacích zavádí také vysokorychlostní vážení a slevy na mýtném pro kamiony.

Alžběta Havlová, mta Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme