Dotykové displeje v autech odvádějí pozornost řidičů. Přeladění rádia zabere i tři vteřiny

Nepozornost za volantem patří podle policejních statistik mezi hlavní příčiny dopravních nehod. Rušit při řízení ale řidiče nemusí jen mobil nebo děti na zadním sedadle. Problém může způsobit i samotné auto, které řídí. Dnes je běžné, že některé funkce se ovládají přes dotykový panel. A nastavit po paměti třeba klimatizaci není vůbec snadné.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Displeje uvnitř vozu odpoutávají pozornost řidičů. | Foto: Fotobanka Pixabay

Ovládání funkci vozů přes displej toho sice může vyřídit spoustu, odvádí ale i pozornost od toho, co se děje na silnici. I když se řidiči v rozdrncaném autě podaří trefit konkrétní ikonku, nemusí to stačit. „Chybí tam hmatový dojem, musíte se trefit přesně, občas se stane, že displej nezareaguje,“ vysvětluje problémy s displeji motoristický novinář Jiří Baborský.

Je proto důležité si obsluhu displeje dopředu nacvičit a vědět, kde má jaká funkce svou ikonu, a jakou silou je potřeba tlačítka mačkat, aby na pokyn reagovala.

Kolik stojí po letech vaše auto? Slováci spustili kalkulačku, která využívá inzeráty z bazarů

Číst článek

„Když vůz neznáte, trvá i tři vteřiny, než přeladíte rádio, nebo než se vnoříte do menu klimatizace a upravíte teplotu. Při běžné jízdě po silnici první třídy za tři vteřiny ujedete sto metrů, a za to se může stát mnoho událostí,“ vysvětluje Robert Vacek z Autoklubu České republiky.

V případě, že se nedaří na displeji nastavit požadovanou funkci, je lepší zastavit a vyřešit problém, když auto stojí. Ovládání topení nebo třeba navigace totiž podle Týmu silniční bezpečnosti až pětinásobně zvyšuje riziko nehody.

Lenka Rezková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru