Drážní inspekce vyšetřuje další případ selhání zabezpečovacího zařízení

Kauza se "ztracenými" vlaky, která začala v květnu tragickou nehodou v Moravanech na Pardubicku, pokračuje. Dnes vyšlo najevo, že v úterý se z monitoru zabezpečovacího zařízení ve stanici Hodonín ztratil další, po Moravanech a Hulíně už třetí vlak. Pokud zabezpečovací zařízení vlak takzvaně ztratí, automaticky uvolní cestu do stanice další soupravě. To v Moravanech stálo život strojvedoucího lokomotivy, který do soupravy stojící ve stanici narazil. V Hulíně se problém obešel bez následků, stejně jako v úterý v Hodoníně. Ztrátu kontaktu lokomotivy se zabezpečovacím zařízením v prvních dvou případech zavinil písek na kolejích.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vlak vjíždí do stanice (ilustr. foto) | Foto: F. Tichý

Při úterním incidentu na nádraží v Hodoníně nebezpečí nehrozilo, situace by se ale už rozhodně neměla opakovat, řekl Radiožurnálu mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.

"Zaměstnanci Českých drah okamžitě postupovali podle přijatých mimořádných opatření po nehodě v Moravanech, věnovali pohybu vlaku na zabezpečovacím zařízení maximální pozornost. Nicméně po majiteli zabezpečovacího zařízení, což je Správa železniční dopravní cesty, budeme jednoznačně chtít odpovědět na otázku, jak je možné, že zabezpečovací zařízení opět vyhodnotilo obsazenou kolej pod naším vlakem jako volnou," uvedl Kubala.

I v tomto případě zavinila ztrátu kontaktu vlaku se zabezpečovacím zařízením velká vrstva písku na kolejích. Strojvedoucí ale v Hodoníně nepískoval. To podle Federace strojvůdců znamená, že chybuje zabezpečovací zařízení, nikoli - jak po moravanské nehodě vyhodnotila odborná komise ministerstva dopravy - vadné pískovače na lokomotivách. Strojvůdci proto požadují neodkladné vylepšení staničních zabezpečovacích zařízení.

Podle Správy dopravní železniční cesty, která má zabezpečení tratí na starosti, v Hodoníně v žádném případě zabezpečovací zařízení neselhalo. Radiožurnálu to řekl její mluvčí Pavel Halla. "Podle záznamů z archívu činnosti zabezpečovacího zařízení fungovalo zabezpečovací zařízení tak, jak mělo. V Hodoníně došlo opět k neúměrnému podpískování vlaku. Proč byl vlak tak silně podpískován, šetříme."

Okolnostem těchto mimořádných událostí a tomu, jak je jednotliví provozovatelé železniční dopravy řeší, se Radiožurnál bude podrobně věnovat v zítřejším pořadu Pod kůži po 11. hodině dopoledne.

Marika Táborská, Věra Pfeifferová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme