Dvoudenní konference učitele naučí, jak lépe učit

České děti by se neměly ve škole jen učit znalosti nazpaměť a psát si poznámky, které jim učitel nadiktuje. Taková je idea dvoudenní konference pro ředitele a učitele základních a středních škol, která by pedagogům měla ukázat cestu, jak lépe učit a v hodinách používat nové metody.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ve škole (ilustrační foto)

Ve škole (ilustrační foto) | Foto: European Commission Audiovisual service

„Jedná se o metody do jednotlivých předmětů, kdy žáci sami pracují, nejenom sedí, poslouchají a píší si, ale sami pracují a sami se snaží dojít nějakého cíle. Snaží se přijít na to, jak věci fungují, aby se jim jednotlivé informace v hlavě propojily. Je to založeno na průzkumech a našich zkušenostech, protože sedm let pracujeme s učiteli, a zjistili jsme, že to je věc, která je opravdu potřeba,“ vysvětluje pořadatel konference Petr Hýl.


Učitelé se zároveň na konferenci naučí, jak lépe učit. Špičky českého školství jim představí nové metody, které ve výuce mohou použít. Následovat budou i workshopy, kde se učitelé naučí, jak nové poznatky ve svém předmětu využít.

„Dohromady tady bude přibližně třicet lidí. První den bude hodně prezentací od Václava Klause mladšího, Františka Koukolíka, Milana Riedla a dalších velkých kapacit českého školství. Druhý den tu budou lektoři z univerzit, škol, ale i externí učitelé, kteří povedou workshopy, budou ukazovat konkrétní metody a různé nabízené předměty,“ dodává Hýl.

Biflování není řešení

Využívání nových metod by se podle Petra Hýla mělo odstranit učení se látky nazpaměť, které se bohužel v českých školách stále upřednostňuje: „Chceme mluvit o moderních metodách, o inovacích vyučovacích metod a o tom, jak je třeba učit, aby to reflektovalo potřeby dnešní doby. Problém je primárně v tom, že žáci jsou málo zapojení do samostatné procesu a spíš stále jen přijímají informace a sami si nevytvářejí kompetence a nejsou součástí procesu, jak dojít k nějaké znalosti.“

Podle pořadatele konference by se navíc učitelé měli primárně věnovat přípravě na hodiny a netrávit čas zbytečnou administrativou.

Lenka Rafaelová, Klára Bílá Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme