V Ejpovickém tunelu hořel rychlík, hasiči evakuovali 38 lidí. Provoz na trati už je obnoven

Vlaky mohou od časného rána znovu projíždět Ejpovickým tunelem, v němž v úterý večer hořel rychlík. Hasiči evakuovali z vlaku 38 lidí, z toho tři se nadýchali kouře. Nikdo se vážně nezranil. Provoz na trati spojující Plzeň s Prahou byl zastaven, cestující mohli využít náhradní autobusovou dopravu, některé vlaky jezdily odklonem. Omezení v nejdelším tunelu v Česku skončilo zhruba tři hodiny po půlnoci.

Ejpovice (Aktualizováno: 7:39 15. 1. 2020) Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Autobus přepravující evakuované cestující při požáru vlaku v Ejpovickém tunelu | Foto: HZS Plzeňského kraje | Zdroj: ČTK

Ve vlaku Ex 363 Západní expres, který jezdí z Mnichova na pražské hlavní nádraží, začalo hořet kolem 21.10. Souprava byla zhruba v polovině tunelu.

„K požáru došlo na 1. a 2. vagonu za lokomotivou. Personál vlaku požár lokalizoval přenosnými hasicími přístroji a přemístil cestující do nezasažených vagonů,“ popsal mluvčí plzeňských hasičů Petr Poncar.

Hasiči evakuovali celkem 38 lidí, tři lidé se zranili. „Při této mimořádné události byly podle Drážní inspekce lehce zraněny tři osoby, které se nadýchaly při evakuaci kouře,“ upřesnil pro Radiožurnál mluvčí drážní inspekce Martin Drápal.

Poncar doplnil, že šlo o dva členy vlakové čety a jednoho cestujícího. Záchranáři ošetřili dva lidi s dýchacími potížemi. Nikdo další z evakuovaných osob ošetření nepotřeboval.

Policie odložila případ smrtelné nehody v Ejpovickém tunelu. Správa železnic podle ní nepochybila

Číst článek

Hasiči vyvedli cestující pěšky z tunelu nezasaženým tubusem. Jednoho staršího člověka, který by nebyl schopen cestu z tunelu sám zvládnout, převezli k portálu tunelu a předali záchranné službě.

Zhruba kolem půlnoci začalo vyprošťování vlaku z tunelu pomocí motorové lokomotivy. Předběžnou škodu vyčíslili hasiči na 300 tisíc korun, příčinou byla zřejmě technická závada.

Hasiči aktivovali třetí stupeň požárního poplachu a povolali větší množství jednotek. Záchranáři vyslali na místo tři výjezdové skupiny a inspektora provozu.

Ejpovický tunel je dosud nejdelší tunel v republice. Měří 4150 metrů a do provozu byl uveden po pěti letech výstavby v listopadu 2018, v obou tubusech začaly měsíc jezdit o necelý měsíc později.

nev, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme