Vlak srazil dívku v Ejpovickém tunelu i přes nejmodernější zabezpečení. Systém na ni měl upozornit
Plot, kamery, čidla a laserové brány, které zachytí i zvíře velikosti lišky. Zabezpečení nově otevřeného Ejpovického tunelu mělo být nejlepším v Česku a zároveň převyšovat standardy většiny jiných evropských tunelů. V sobotu večer tam ale vlak srazil nezletilou dívku. Jak se do střeženého tunelu dostala, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) netuší.
Začátkem prosince představil Milan Majer ze SŽDC zabezpečení nového tunelu. „Cokoliv se tam dostane, automaticky vyvolá poplach a posílá informace do Rokycan, Prahy, na drážní hasiče,“ citovala ho tehdy ČTK.
+[170] Beroun - Plzeň - Cheb v úseku Plzeň hl.n. - Ejpovice. Srážka s osobou. Konec v 21:00 t.cd.cz/16979
19:24 – 29. 12. 2018
V případě vniknutí do střeženého prostoru by pak dispečer měl zastavit provoz.
„Když tam bude člověk, je to mimořádná událost. Zastaví se provoz, rozsvítí se světla v tunelu a na místo vyjede policie,“ vysvětlil Majer pro server iDNES.cz.
Během sobotního večera se ale do tunelu dostala mladá dívka, kterou následně usmrtil projíždějící vlak.
Ejpovickým tunelem projel první osobní vlak. Zkrátí cestu mezi Prahou a Plzní
Číst článek
„Jak se tam daná osoba dostala, nevíme. Celou záležitost si převzala Policie České republiky. Musíme nyní vyhodnotit systém, jak fungoval. Ten pro nás spravuje externí firma, takže to budeme dělat ve spolupráci s ní,“ reagoval v neděli na dotaz serveru iROZHLAS.cz mluvčí SŽDC Pavel Tesař.
Zkušební provoz
„Celý tunel je ve zkušebním provozu, tím pádem i detekční systém, který je tam instalován,“ poznamenal s tím, že není možné odhadnout, zda šlo o technickou závadu či selhání.
Mluvčí dodal, že kvůli probíhajícímu vyšetřování a věku oběti není možné sdělit bližší informace.
Ke srážce v tunelu došlo v sobotu kolem 19. hodiny a jedná se o první nehodu v nově zprovozněném úseku. Provoz na trati byl zhruba tři hodiny omezen a vlaky mohly jezdit pouze po jedné ze dvou kolejí.