Elektronické dálniční známky bude distribuovat Česká pošta a Čepro. Stát s nimi podepsal smlouvu

Stát podepsal smlouvu na distribuci elektronických dálničních známek s Českou poštou a Čeprem. Společné konsorcium státních podniků uspělo s cenově nejnižší nabídkou, proti tendru nebyly námitky. Informoval o tom podnik Cendis, který má přípravu systému elektronických známek na starosti. Elektronické dálniční známky by měly nahradit současné papírové kupony od příštího roku.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká pošta, pošťák, poštovní přepážka

Elektronické dálniční známky bude distribuovat Česká pošta a Čepro | Foto: Filip Jandourek | Zdroj: Český rozhlas

Konsorcium by podle dřívějších informací mělo dostávat 2,3 procenta z ceny prodaných vinět. Dosud je odměna pro distributory 4,6 procenta.

„Ve výběrovém řízení jsme nově u elektronických zastropovali výši odměny na 3,3 procenta, vítěz pak nabídl 2,3 procenta,“ uvedla na začátku srpna za Státní fond dopravní infrastruktury Lucie Bartáková.

Havlíček odhaduje, že elektronické mýtné vyjde na 128 milionů. Sníží se požadavky na bezpečnost

Číst článek

Celkové náklady na distribuci známek nyní nelze odhadnout, záležet bude na prodejích vinět a zájmu motoristů o nový systém. Loni motoristé nakoupili papírové dálniční známky za 5,5 miliardy korun.

Do veřejné soutěže na fyzickou distribuci se přihlásili čtyři zájemci. Vedle vítězného konsorcia to byly i společnosti CzechToll a SkyToll, které už spolupracují na novém mýtném systému. Dalšími uchazeči byli konsorcium Autoklub Bohemia Assistance a MTX a samostatně podnik GECO.

Jednou z podmínek tendru bylo zajištění kamenných prodejen v obcích nad 10 tisíc obyvatel, celkem tedy více než 305 obchodních míst s minimální otevírací dobou od 05.00 do 23.00 v pracovní dny. Vítězné konsorcium plánuje prodávat známky na pobočkách pošty a vybraných čerpacích stanicích.

Fond dopravní infrastruktury zakázku vyhlásil už jednou, tehdy s odhadovanou cenou okolo 477 milionů korun. Navazovala na později zrušenou zakázku k informačnímu systému k dálničním známkám, proto byla zrušena i tato soutěž.

Známky v e-shopu

Fyzická distribuce známek bude doplňovat prodej přes internetový obchod. Vývoj informačního systému s e-shopem má nyní na starosti státní podnik Cendis. IT systém bude stát 128 milionů korun.

Přípravu informačního systému provázely v minulých měsících velké problémy. Fond dopravní infrastruktury totiž původně zakázku na jeho vývoj zadal společnosti Asseco Central Europe za 401 milionů korun.

To však vyvolalo vlnu kritiky, kauza následně stála místo i ministra dopravy Vladimíra Kremlíka (tehdy za ANO). Stát původní zakázku zrušil a vývoj IT systému svěřil Cendisu. Spolu se zrušenou zakázkou na informační systém skončil i tendr na fyzickou distribuci známek, která měla původně vyjít na 477 milionů korun.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme